"Kāpēc maksāt ceļa nodokli? Ar šo jautājumu sev iesāku jauno darba nedēļu," pirmdien ierakstu Facebook iesāka televīzijas raidījumu vadītājs Aivis Ceriņš. Pie komentāra pievienots video un fotogrāfijas no ceļa, kas pārvērties par dubļainu reni un nav izbraucams.
"Ironiski (pat sasmējos mālos ieracies), bet tieši nedēļas beigās jāiet ikgadējā tehniskā apskate, kur es nolocīšu par savu 14 gadīgo volvo 168 eiro ceļa nodoklī.
Es un vēl pārējie šoferīši laprāt piestādītu rēķinu VAS "Latvijas Valsts ceļi" par sagandētajiem autiņiem ceļa posmā Mārsnēni-Rauna. Man nolauzts aizsargs buferim un izpūtējs. Onka ar vīriem palika, gaidot, kad brauks kāds traktors garām, es kā mālos novārtījies sivēns uz TV tiešraidi aizsteidzos.
Atlikušo ceļu līdz Rīgai domāju- kas vainīgs?
- Varbūt pats, ka uzdrošinājos uz laukiem braukt. Nu nē, mamma un vēl citi Mārsnēnieši to izmanto katru dienu, lai nokļūtu uz darbu.
- Priekuļu novads, arī tā kā negribu vainot. Pārmetums gan par to, ka atbildīgie cilvēki neseko līdz, kas notiek. Bet no novadu negaidu, ka viņi ar lāpstām rokā škipelētu risas ciet.
Tas pats pārmetums arī VASam.
-Valdība un lēmējvara. Jau ticamāk. Bet ja tā labi padomā arī viņi ir tikai daļa no sistēmas, kas nosaka nozareu prioritātes.
Ceru, ka Talis Linkaits pavirzīs ceļu stāvokļa jautājumu prioritāšu listē augstāk.
Skaidrs ir viens - sistēma, kurā dzīvojam ir sapuvusi, korumpēta un nav vērsta uz īstām sabiedrībai svarīgām prioritātēm. Braukšu uz CSDD ar rēķinu par auto remontu, lai atlaiž no nodokļa! Lai doršs ceļš, draugi!" vēl raidījumu vadītājs.
"Latvijas Valsts ceļi" marta sākumā jau informēja, ka siltā laika ietekmē atsevišķos grants autoceļu posmos ir iestājies šķīdonis un tiek ieviesti autotransporta masas ierobežojumi - tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.
Šķīdonis uz grants ceļiem iestājas pavasarī un rudenī, kā arī mainīgos laika apstākļos, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums.
Ceļa pamatnei pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir vispāratzīta un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem.