"Kā tas var būt?" Autovadītājs dusmīgs par jauno Latvijas nodokļu politiku

© F64

Ar šā gada 1. janvāri spēkā stājusies jaunā automašīnu ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas metodika, taču autovadītājos tā raisa neizpratni, vēstīja raidījums "Bez Tabu".

Kāds autovadītājs vārdā Edgars pirms gada iegādājās 2010. gada ”SAAB” markas automašīnu. Šogad spēkā stājušās nodokļu izmaiņas autovadītāju pamatīgi pārsteigušas.

Līdz cūkas gada sākumam ekspluatācijas nodoklis par Edgara automašīnu bija 130 eiro, turpretī, sākot ar šā gada 1. janvāri, nu gadā jāmaksā 168 eiro. Autobraucēja īpašumā ir arī 1998. gada ”Volvo” markas spēkrats un arī tam ar šī gada sākumu nav vērojams nodokļu pieaugums, kā tas ir viņa 2010. gada automašīnai.

"Kā tas var būt, ka par tieši tādu pašu mašīnu, tikai divus gadus vecāku, ir jāmaksā par 36 eiro mazāks ekspluatācijas nodoklis? Kā šādā veidā tiek stimulēts nomainīt veco autoparku, ja par vecajām mašīnām jāmaksā mazāks nodoklis?" neizpratnē ir Edgars.

Satiksmes ministrijā skaidro,ka mainīta metodika, kā aprēķina ekspluatācijas nodokli automašīnām.

Avots

Nebūšanas

Var teikt, ka baumu līmenī, bet soctīklos pamanīti vairāki ieraksti, kas liecina, ka viens vai otrs veselībai būtisks izmeklējums, pakalpojums vai manipulācija tiek atlikta uz nākamo gadu, jo visa tiem paredzētā nauda ir iztērēta.

Svarīgākais