Redzes invalīde piedzīvo nepatīkamu starpgadījumu VID, iestāde atvainojas

© Lauris Aizupietis/F64

Invalīdu un viņu draugu apvienība "Apeirons" savā facebook kontā pārbulicējis kādas 2.grupas redzes invalīdes stāstu jeb viņas negatīvo pieredzi, apmeklējot Valsts ieņēmumu dienestu.

"Biju VID un man vajadzēja izpildīt deklarāciju par 2017. gadu. Viena no ierēdnēm ļoti asi atcirta, ka nevarot manā vietā to pildīt un ka man vajagot asistentu.

Paskaidroju, ka man kā 2.gr. redzes invalīdei tāds nepienākas, bet viņa ņirgājoties paziņoja, lai ejot sūdzēties uz Saeimu.

Es biju spiesta lūgt citiem rindā esošajiem palīdzību. Un tikai viens kungs piecēlās un man atnāca palīgā. Kāda no rindas paziņoja, ka man te nav ko darīt... Tādas situācijas notiek no reizes uz reizi. Ko lai iesāk? Man nav kam palūgt katru reizi palīdzību, kad vajag ko bankā vai, piemēram, pie tiesas izpildītāja," sievietes rakstīto pārpublicē apvienība.

Ierakstu pamanījis arī Valsts ieņēmumu dienests un komentāru sadaļā norāda: "Valsts ieņēmumu dienests atvainojas klientei par šādu nepatīkamu pieredzi VID Klientu apkalpošanas centrā. Nelaipna attieksme pret klientu nav pieļaujama jebkurā gadījumā, un šo situāciju ar darbiniekiem pārrunāsim, lai tas turpmāk neatkārtotos.

Esam gatavi klientu konsultēt par dokumentu aizpildīšanu, bet mūsu darbiniekiem nav tiesību klientu vietā aizpildīt deklarāciju. Šādos gadījumos parasti aicinām cilvēku piesaistīt asistentu, taču, ja tāda nav, tad uzrunāt un ņemt līdzi uz iestādi kādu uzticības personu, kura kopā ar VID konsultantu varētu palīdzēt dokumentus sagatavot iesniegšanai."

Svarīgākais