Darbiniece pastāsta, kā pēkšņi pasliktinājās darba apstākļi uzņēmumā Latvijā

Kāda mobilo sakaru operatora "Bite" darbiniece atklājusi, cik krasi uz negatīvo pusi mainījas darba apstākļi uzņēmumā.

Pēkšņi vadība nomaina visu algu sistēmu, līdz ar ko reģionos alga vienkārši saruka līdz minimālajai algai.

Viņa atklāj, ka viss sākās ar izmaiņām algas sistēmā.

"Sāku strādāt Bites salonā pirms pusotra gada. Viss sākumā bija lieliski, foršs uzņēmums, dažādi bonusi (apdrošināšanas, apmaksāts ceļš, labi algas bonusi), bet pēkšņi vadība nomaina visu algu sistēmu, līdz ar ko reģionos alga vienkārši saruka līdz minimālajai algai. Tad nomainījās tiešais vadītājs. Tiešais vadītājs solīja, ka izdomās kādu interesantu akciju salonam, jo tajā brīdī bija ļoti maz cilvēku, kas, protams, nenotika. Cilvēku daudzums ir svarīgs, jo no tā veidojas bonusi. Vēl jāpiebilst, ka algu bonusu sistēma mainās nepārtraukti.
Pēc kāda laika sāka atklāties jaunā vadītāja īstā seja. Tas klačojās par citiem darbiniekiem, aprunāja esošos, teica, ka čīkstam, kaut gan iepriekšējais vadītājs vienmēr centās atrisināt problēmas. Jaunais vadītājs varēja arī vienkārši nomest klausuli, uzlikt nereālus mērķus, lai varētu atlaist kādu darbinieku," atklāj darbiniece.
Viņa uzsver, ka neiesaka strādāt šajā kompānijā, ja darbinieks vēlas kādu stabilitāti, jo, pēc viņas teiktā, to galīgi nevar dabūt šajā uzņēmumā.

Tikmēr kāds komentētājs min, ka uzņēmumam nevajadzētu tā "iznīcināt" savu reputāciju Latvijā. Uzņēmums Latvijā tika tik ilgi gaidīts, jo tika solīti visādi labumi, bet kas tika saņemts, retoriski vaicā komentētājs.

Tiesa, kompānijas pārstāvji komentārā portālam norāda, ka saskaņā ar personālvadības konsultāciju un pētījumu kompānijas "Fontes" vispārējā atalgojuma pētījuma 2018 datiem, "Bites" salonos klientu apkalpošanas speciālistu alga ir vidēji par 20% augstāka nekā citos mazumtirdzniecības uzņēmumos.

"Bite" saviem darbiniekiem papildus algai un piemaksām piedāvā arī plašu labumu grozu, kura saturs tiek veidots tā, lai sniegtu cilvēkiem nepieciešamo atbalstu dažādās dzīves situācijās, kā arī veicinātu darbinieku personisko izaugsmi un motivētu viņus pilnveidoties profesionāli. Tāpēc uzņēmuma darbinieku labumu grozā ietilpst:

* veselības apdrošināšana;

* kompensācija briļļu iegādei;

* nelaimes gadījumu, risku apdrošināšana;

* ceļojumu apdrošināšana;

* apmaksāta brīvdiena dzimšanas dienā;

* bezlimita telekomunikāciju pakalpojumi un mobilais tālrunis;

* atlaides ierīču un aksesuāru iegādei, mobilo sakaru pakalpojumiem ģimenes locekļiem;

* daudzpusīgas apmācības;

* kompensācija 50% apmērā individuālajām apmācībām pēc darbinieka izvēles;

* iedvesmojoši semināri, dažādi neformāli pasākumi;

* dažādas ārpusdarba aktivitātes (basketbols, hokejs, skvošs, joga, koris u.c.);

* pabalsti tuvinieku nāves gadījumos;

* karsti dzērieni un svaigi augļi un dārzeņi katru dienu u.c

"Mums ir svarīgs ikviens no vairāk nekā 750 "Bites" Grupas darbiniekiem, tādēļ gan uzņēmuma atalgojuma politiku, gan arī darba vidi veidojām tā, lai cilvēki justos komfortabli. Uzņēmuma nule kā veiktās iekšējās aptaujas liecina, ka 77% klientu apkalpošanas centru darbinieku lepojas ar to, ka ir daļa no uzņēmuma komandas, un uzskata, ka šī ir labākā vieta, kur strādāt, tāpēc viņi to noteikti ieteiktu citiem. Savukārt 90% atzīst, ka viņu darba sniegums pilnībā atbilst saņemtajam atalgojumam un ka "Bite" kā darba devējs nodrošina darbiniekiem visu to, ko sola," norāda uzņēmuma pārstāvji.

Avots

Svarīgākais