"Asaras nepalīdzēs!"; autobusa šoferis Rēzeknē puisēnu teju atstāj uz ielas

© Dmitrijs Suļžics, F64 Photo Agency

Sociālajā tīklā Facebook iedzīvotāji pauduši sašutumu un dalījušies ar kādas sievietes novēroto – ceturtdien, darba dienas izskaņā, autobusa šoferis Rēzeknē teju atstājis mazu bērnu uz ielas.

Šoferis saka: "Bez biļetes es nevaru vest. Asaras te nepalīdzēs."

"Braucu no darba Rēzeknē ar autobusu Rēzekne-Valmiera. Bariņš bērnu, 13-15 bērni, cik sapratu, kādas internātskolas skolēni, kuri, beidzoties mācību gadam, palaisti mājas. Kāpjam autobusā. Man 15. numurs... Pirms manis puisēns no bērnu bariņa, gadi 7-8. Liela soma ar mantām, tīkliņš ar pāris apvītušiem tomātu stādiem... Biļeti pazaudējis... Skolasbiedriem naudas nav, skolotāja neviena līdzās nav... Telefona kontā naudas nav... Visi iekāpuši, mazais cilvēciņš noraudājies, asaras kā pupas... Šoferis saka: "Bez biļetes es nevaru vest. Asaras te nepalīdzēs." Plkst 16.20. Valmiera gana tālu, atpakaļ arī nav ar ko tikt, jo sazvanīt arī nav iespējas...

Ekrānšāviņš/Facebook

Teikšu godīgi, apraudājos, kur ir tas cilvēks, kurš ir atbildīgs, lai mazais puika tiktu mājās? Kur? Es nopirku mazajam biļeti līdz Valmierai, bet ne par to ir stāsts. Cik reizes bērniem jāiet bojā, lai atbildīgie cilvēki būtu ATBILDĪGI! Cik?Lūdzu! Padomājiet, ka arī jūsu bērns kādreiz var nokļūt analogā situācijā!" raksta Vija.

LNT ziņu raidījumā "900 sekundes" situāciju komentēja arī bērnu ārsts Pēteris Kļava: “Kas nosaka to, ka tas vīrietis vai vēl kāds cits ir tāds dzīvnieks? To nosaka ģimene. Valsts ir daļēji par to atbildīga, es domāju, ka valstij ir nepieciešamas vērtības, nevis ērtības. Visi tagad grib ērtības. Tās ir politiskas, nacionālas un garīgas šausmas, ja kāds vīrietis tā var pateikt bērnam,” uzskata ārsts.

Šodien, 1. jūnijā, pasaulē atzīmē Starptautisko bērnu aizsardzības dienu, kad vērš uzmanību bērnu drošībai gan ģimenē, gan atrodoties ārpus mājām.

Nebūšanas

Var jau pasmieties par leģendu: kad Rīga būs gatava, tad tā nogrims. Vismaz tuvākajā nākotnē Rīgai tas nedraud, jo norit ne tikai vairāk vai mazāk veiksmīga jaunu objektu būvniecība, bet arī jau esošo projektu nemitīga uzlabošana, kas redzamu pienesumu gan nedod.