Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta direktore Liene Cipule pastāsta, kādus zvanus dažreiz nākas uzklausīt 113 dispečeriem.
"Manam kāmītim ir dzemdības. Man atlūza nags, asiņo. Gribu pārtraukt dzert alkoholu. Beidzās "Ibumetin", sāp galva! Zvani 113 tikai dzīvību apdraudošās situācijās! Palīdzi mums glābt dzīvības un risini nelielas veselības problēmas pie sava ģimenes ārsta!" vietnē "X" aicina L. Cipule.
Cilvēki komentāros norāda, ka ir grūti pašam noteikt, cik "dzīvībai bīstama" kaite ir piemeklējusi.
Lobotomija: Uzstādījums "dzīvības apdraudējums" ir mazliet pārprotams. Personīgā pieredze: - vēdera vīruss, vemšana ~40 reizes. Vai es no šī nomiršu - visticamāk nē, vai ir slikti - maksimāli jā. Neizsaucu, nebija spēka googlēt mirstamos "kad drīkst" simptomus. No ārstes pēc tam rājiens.
Ķīps: Tā ir liela problēma - atšķirt svarīgos un nesvarīgos izsaukumus. Diemžēl, ja neesi agresīvs un pārliecinošs, tas var rezultēties ar pacienta nāvi. Daudzreiz cilvēki vienkārši baidās zvanīt, jo "atšūs". Zvanītājam jāspēj objektīvi novērtēt situācija, kas ne vienmēr ir iespējams.
Sergejs: Mums ir jāzvana uz 113 jebkurā jautājumā par medicīnu! Pie Jums griežas cilvēki izmisumā, jo uzskata, ka Jūs esat tie, kam ātri ir jāreaģē un vismaz jāiedod padoms, ko un kā ātri darīt! Jums ir jāatbild uz jautājumu, nevis stulbi jāsaka griezies pie ģimenes ārsta!
Fredis: Tas, ka nevajag zvanīt par muļķībām uz NMPD taisnība, bet par tiem ģimenes ārstiem pilnīgs absurds - daudziem nekādas akūtās stundas nav, piedāvā atnākt pēc pāris dienām, reāli šis problēmas risina slimnīcu uzņemšanas, bet ģimenes ārsts nodarbojas ar medicīnisko birokrātiju (turklāt daļa gauži tupi).