38 gadus vecais Keirs Vo no Vitbijas Ziemeļjorkšīrā apzinīgi maksā visus rēķinus, lai nenokļūtu parādnieku sarakstā. Tomēr par spīti godprātīgajai rīcībai vīrieti teju ķēra trieka, kad viņš saņēma milzu sodu par neapmaksātiem gāzes pakalpojumiem, ziņo "The Sun".
"British Gas", kas ir gāzes piegādātājs, mēnešiem ilgi bija ignorējis Keira nodotos skaitītāja rādījumus, kā rezultātā piespriedis klientam vairāk nekā 20 000 britu mārciņu lielu sodu.
Kā izrādās, gāzes piegādātāji bija pieļāvuši rupju kļūdu un ignorējuši Keira maksājumus un iesniegtos skaitītāja radījumus.
Vīrietis, saņemot šādu sodu, protams, negrasījās samierināties ar piespriesto sodu, jo nebija to pelnījis, un cīnījās pretī milzu uzņēmumam, un par laimi panāca savu. Uzņēmums atzina savu vainu un atsauca milzīgo sodu. Pēc sūdzības iesniegšanas "British Gas" atzina, ka viņi ir "ignorējuši skaitītāju rādījumus".
Tomēr Keirs nepalika nesodīts. Lai arī viņš uzņēmumam vairs nav parāda 20 000 britu mārciņas, "British Gas" ir izrakstījis jaunu sodu - četrciparu lielu naudas sodu.
Kā izrādās, Keirs esot uzņēmumam parādā 1016,61 mārciņu, jo uzņēmums sešas reizes laika posmā no 2021. gada aprīļa līdz 2023. gada septembrim esot piemērojis maksu par gāzi, izmantojot aptuvenos skaitītāju rādījumus. Tomēr vienā no šīm reizēm noņemtie rādījumi bija neprecīzi, nepareizi, tāpēc Keirs esot parādā uzņēmumam.
Uzņēmums atkārtoti izrakstīja Keiram rēķinu ar pareiziem skaitītāja rādījumiem un iedeva viņam atlaidi. Pateicoties tam, ka uzņēmums iepriekš bija pieļāvis rupju kļūdu, Keiram no jaunās soda naudas tika atskaitītas 405 mārciņas.
Tajā pašā laikā Keirs joprojām nav apmierināts ar esošo situāciju un sauc to par absurdu.
"Es esmu maksājis [rēķinus] pēc labākās sirdsapziņas, esmu samaksājis to, ko uzņēmums man teica, ka esmu viņiem parādā. Esmu sniedzis skaitītāju rādījumus, esmu darījis kā klients to, kas man ar likumu ir uzlikts. [..] Tā nav mana vaina, ka pēc diviem gadiem viņi ir atskārtuši, ka ir pieļāvuši šo katastrofālo kļūdu."