Tā saucamās melnās kastes jau ilgu laiku tehnoloģiski esot novecojušas un to attīstību traucējot gan birokrātiskie šķēršļi, gan arī aviokompāniju raizes, ka tas sadārdzinās lidojumus, vēsta tehnoloģiju portāls "The Verge".
Lidmašīnās atrodamās drošības iekārtas, ko ierasti sauc par "melnajām kastēm", nereti bijušas apvītas ar dažādiem mītiem. Kā izrādās "melnās kastes" patiesībā nav melnas, bet gan oranžas, lai būtu vieglāk pamanāmas, un sistēma nesastāv no vienas iekārtas, bet gan parasti divām. Viens no moduļiem veic balss ierakstu pilotu kabīnē un otrs rūpējas, lai ierakstīti tiktu lidojuma dati.
Lai arī ierīces spēj izturēt pārslodzes, kas līdz 3400 reizēm pārsniedz gravitācijas spēku un aviodegvielas degšanu līdz 1100 grādu temperatūrai, tomēr tehnoloģiski tās nav īpaši sarežģītākas par to, kas atrodamas plaša patēriņa elektronikā. Viens no ierosinājumiem no aviācijas ekspertiem bijis nodrošināt to, ka "melnās kastes" tiek izmestas no lidmašīnas korpusa. Tādējādi tās, piemēram, nenogrimtu okeānā līdz ar lidaparāta atlūzām un būtu vieglāk atrodamas uz ūdens virsmas. Šāda veida sistēmu jau izmantojot ASV jūras spēki, tā kā tehnoloģiski neko jaunu izgudrot nevajadzētu.
Citi savukārt ierosina vispār atteikties no tradicionālajām "melnajām kastēm" un tā vietā izmantot ko mūsdienīgāku - "melno mākoni". Atsevišķas izsekošanas ierīces uz lidmašīnas atstāt varētu, bet aktuālos lidojuma datus un pilotu sarunu ierakstus reālajā laikā caur satelītu būtu jāpārraida uz atsevišķu serveri. Šādā veidā svarīgākā informācija uzreiz būtu pieejama glābējiem. Tāpat arī nebūtu iespējams "melnās kastes" mērķtiecīgi iznīcināt vai arī izmainīt tajās esošos datus, ja vien neizdodas uzlauzt serveri, kur tie uzglabājas.