Kopš Krievijas plaša mēroga iebrukuma Ukrainā sākuma Vācijas lidlaukos ir iesprūdušas vismaz 10 Krievijai piederošas vai Krievijas kontrolētas lidmašīnas, vēsta DW.
To likteņi ir bijuši dažādi. Piemēram, Airbus A320, ko savulaik nomāja Aeroflot, 2024. gada jūnijā varēja aizlidot uz Čehijas Republiku pēc tam, kad vairāk nekā 800 dienas bija stāvējusi Minhenes lidostā. Ķīnas īpašnieki paņēma lidmašīnu un nomaksāja vairāk nekā 460 000 eiro parādu.
Taču biznesa lidmašīna Hawker 800XP, kas 2020. gada oktobrī ieradās Berlīnes Brandenburgas lidostā - domājams, apkopes dēļ -, joprojām atrodas tur. Līdz 2023. gada pavasarim šīs lidmašīnas stāvvietas izmaksas jau bija sasniegušas 37 000 eiro un kopš tā laika turpina pieaugt. Nav zināms, vai tās kādreiz tiks atlīdzinātas - parasti rēķins tiek izrakstīts, kad lidmašīna atstāj lidostu, un tas vēl netiek apspriests. ASV varas iestādes uzskata, ka šī biznesa lidmašīna caur čaulas uzņēmumu ķēdi piederēja nu jau mirušajam Vāgnera PMC vadītājam Jevgēņijam Prigožinam, raksta Tagesschau.
Tikmēr trīs An-124 kravas lidmašīnu īpašnieks, Krievijas aviokompānija Volga-Dnepr, kopš 2022. gada februāra turpina maksāt par trīs An-124 lidmašīnu novietošanu Leipcigas/Halles lidostā. Acīmredzot pārvadātājs cer tās kādreiz atgūt. Tomēr pirms trim gadiem apkopes laikā no šīm lidmašīnām tika izņemti dzinēji, un to atrašanās vieta nav zināma.