Atbildot uz jautājumu, vai kādreiz varētu atjaunot prāmju kustību no Rīgas, Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš TV24 sacīja, ka viņš nav pesimistisks, bet tam ir vairāki nosacījumi.
Ansis Zeltiņš sacīja, ka Baltijas jūrā lielākais prāmju satiksmes operators ir un paliek “Tallink”, kam arī iepriekš no Rīgas uz Stokholmu bija regulāra līnija ar diviem kuģiem. Kovids visu apgrieza ar kājām gaisā, un šī satiksme pārtrūka. Tad sākās karš, Krievijas iebrukums Ukrainā, un tas atkal zināmā mērā atgriešanos sašūpoja.
Nav tā, ka “Tallink” ir teicis, ka viņi to nedarīs, no otras puses, nav arī precīza datuma vai precīzas indikācijas, kad prāmju satiksme varētu tikt atjaunota. “Tallink” atsākt prāmju satiksmi tagad ir lielāks risks, jo tās ir izmaksas - kuģis, degviela, ekipāža, vēl arī Baltkrievija un Ukraina viņiem bija būtisks tirgus.
“Sarunas notiek, arī šobrīd. Mūsu pusei ir vesela virkne mājasdarbu. Ir skaidrs, ka esošais terminālis un esošā teritorija pašlaik transformējas tā saucamajam “Waterfront” projektam, un esošā termināļa ēka ir kļuvusi par projekta demonstrācijas vietu.
Operatīvi šī ir vienīgā vieta, no kuras, runājot par nākamo sezonu, var atsākt prāmju satiksmi. Citas jaunas vietas Rīgas ostā vēl nav, bet arī pie tā mēs strādājam. Ticamākais, ka jaunā vieta transformēsies mazliet tālāk uz ziemeļiem pie Eksporta ostas dienvidu gala.
Bet, ja mēs skatāmies uz regulāru rāmju satiksmi, tad tur būtisks ir arī kravas transports. Ja skatāmies arī esošo vietu, “Tallink” bez kravas transporta neatgriezīsies. Ja mēs runājam par esošo vietu ilgtermiņā, tad tai nav perspektīvu, jo nav arī kravas transporta, pilsēta to ir definējusi, un kravas transportu pilsētas centrā maz kas vēlēsies redzēt,” sacīja A. Zeltiņš.
Runājot par Eksporta ostas dienvidu galu, brīvostas pārvaldnieks uzsvēra, ka tur ir vairāki risinājumi. Var izmantot Kundziņsalas pārvadu, tas joprojām ir pietiekami tuvu pilsētas centram, blakus šobrīd iet tramvaja līnija, tā ir ļoti tuvu. Tātad ir sabiedriskā transporta savienojums ar pilsētas centru un dažādām vietām. Arī kruīza kuģu satiksmei pilsētas centrs joprojām ir interesants, bet ir jāatrisina problēma, kur likt lielos kruīza kuģus. Kruīza kuģu satiksme pēc kovida tagad attīstās, kuģi kļūst lielāki, un to ir vairāk.
“Ik pa laikam šos lielāka izmēra kuģus, kas pārsniedz 300 metrus, mēs esam spiesti likt Krievu salā, kas nav pareizi. Caur šo risinājumu Eksporta ostā mēs, visticamāk, atrisinātu arī šo stāstu, būtu arī papildu vieta kruīza kuģiem, un perspektīvā prāmju satiksme varētu pārvirzīties uz šejieni,” sacīja A. Zeltiņš, piebilstot, ka tas atkarīgs no teritorijas apsaimniekotājiem un “Tallink”, viņu vēlmēm un viņu biznesa skatījuma.