“Rīgas satiksme” nolaiž ragus

© Foto: Arnis Kluinis

Vairāku maršrutu trolejbusi un 5. maršruta tramvajs Iļģuciema apkārtnē tagad brauc kā autobusi.

9. un 25. maršruta trolejbusi tagad Dzirciema ielās posmā starp Jūrmalas gatvi un maršrutu galapunktu atslēdzas no elektrības kontakttīkla un brauc kā iekšdedzes dzinēju dzīti autobusi. Uz viena no trolejbusiem atzīme, ka to darbina ūdeņraža dzinējs. Iemesls ragu nolaišanai nav tehniskas kļūmes transporta līdzekļu vai kontakttīkla darbībā. Kontakttīkls šajā posmā atslēgts, kamēr pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” pārtaisa savu elektroapgādes apakšstaciju nr.5, lai tai pietiktu jaudas zemās grīdas tramvaju dzīšanai no Jūrmalas gatves līdz maršruta galapunktam Lilijas ielā. Pasažieri šādus transporta līdzekļa pārveidojumus brauciena laikā parasti pat nepamana.
Ar daudz jūtamākām izmaiņām jārēķinās pasažieriem, kuri satiksmei ar Iļģuciemu izmantoja 5. tramvaju. Viņiem vārda tiešā nozīmē jāpārsēžas 5T autobusa maršruta autobusos. Pasaulē tiek izmantoti arī transporta līdzekļi ar sliedēm un gludajiem ceļu segumiem piemērotiem riteņiem, kurus transporta līdzeklis var mainīt brauciena laikā, bet šajā reizē tādi netiek izmantoti. 5. maršruta tramvaji tagad kursē maršrutā “Mīlgrāvis - Imanta”, nogriežoties uz Jūrmalas gatvi pa sliedēm, kuras parasti izmanto 1. maršruta tramvajs. Starp Jūrmalas gatvi un 5. maršruta galapunktu kursē 5T autobuss. Pasažieru pārsēšanās notiek pieturvietā “Botāniskais dārzs/Rīgas Stradiņa universitāte”.
Atšķirībā no Dzirciema ielas, kur par kontaktīkla atsslēgšanu liecina tikai trolejbusu kustība bez kontaktstieņiem jeb ragiem, 5. tramvaja sliežu vieta pa Slokas, Dagmāras un Lilijas ielām šobrīd pilnībā izrakņāta. Tādā veidā tiek nomainītas sliedes un mainīts maršruta trases profils, salāgojot pieturvietu platformu augstumu un novietojumu ar zemās grīdas tramvaju grīdu.
“Rīgas satiksme” izrēķinājusi, ka kopumā tomēr labāk darbus veikt vienā laidā un ātrāk, nevis pa atsevišķiem posmiem, izmantojot vispirms veco un pēc tam arī jaunuzbūvēto posmu sliedes tā, ka tramvaji pa vienām un tām pašām sliedēm brauc pēc kārtas pretējos virzienos.
Braukšana kārtas gaidīšana nozīmē tramvaju stāvēšanu, ko 5. tramvaja maršruta pasažieri tagad var izbaudīt posmā gar Botānisko dārzu.
Būvdarbu veikšana pa atsevišķiem posmiem vēl jo vairāk kavētu pašus būvdarbus. Veicot tos tagadējā veidā, būvdarbi jāpabeidz nākamā gada sākumā. Atgriešanos normālajā satiksmes režīmā “Rīgas satiksme” nesola 1. janvārī, bet, cerēsim, drīz pēc gadu mijas. Ar uzņēmuma rīcībā esošajiem 46 zemās grīdas tramvajiem pietiek, atdotu tiem arī 5. maršrutu.

Svarīgākais