Eksperimenti Rīgas ielās turpinās: Baronu ielu grib pārveidot par gājēju ielu ar tramvaju

© Dmitrijs Suļžics/F64

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma uzdot Satiksmes departamentam izstrādāt risinājumus, lai Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Šis risinājums Rīgas domes Satiksmes departamentam jāizstrādā līdz nākamā gada 1. aprīlim.

Pirms 10 gadiem pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma SIA “E. Daniševska birojs” veica vairāku Rīgas ielu, tai skaitā arī Krišjāņa Barona ielas novērtēšanu, ar mērķi to pārvērst par gājēju ielu.

Toreiz tika secināts, ka ielas brīvtelpa mainās robežās no 19-20 m, izņemot starp Aspazijas bulvāri un Raiņa bulvāri, kur platums ir 32m, kā arī pie Vērmanes dārza, kur platums ir 24m. “Mūsdienās Kr. Barona ielai ir būtiska nozīme gan kā sabiedriskā transporta ielai (tramvaju satiksme), gan arī vieglā transporta apkalpošanai. Ielā ir arī ievērojama gājēju satiksme. Līdz Matīsa ielai tajā izvietoti virkne tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu, kā arī izklaides vietas. Kr. Barona ielu pa Raiņa un Merķeļa ielām šķērso ievērojams skaits trolejbusu un autobusu maršrutu, pa Ģertrūdes un Tallinas ielām to šķērso trolejbusu līnijas, bet pa Stabu un Bruņinieku ielām - autobusu maršruti. Pa Lāčplēša ielu Kr. Barona ielu šķērso mikroautobusu maršruti. Pie Aspazijas bulvāra un Radio ielas izvietots tramvaja galapunkta loks. Pie Matīsa ielas tramvaja līnija sazarojas un ielas gabarīti sašaurinās,” teikts pētījumā. Pētījuma autori arī norāda, ka, slēdzot satiksmi Krišjāņa Barona ielā, sagaidāma samērā ievērojams satiksmes intensitātes pieaugums Tērbatas un A. Čaka - Marijas ielās. Daļa transporta var izvēlēties citus maršrutus, piemēram, pa Pērnavas - Avotu vai Satekles - Valmieras - Tallinas ielām. Krišjāņa Barona ielu šķērsojošo ielu pilnīga slēgšana nav pieļaujama, jo tas pārdalītu satiksmes tīklu pilsētas centrā divās daļās un koncentrētu transporta plūsmas atsevišķos ielu posmos un mezglos, tos pārslogojot. Tas arī pāršķeltu sabiedriskā transporta satiksmi caur pilsētas centru dienvidu - ziemeļu virzienā.

Tāpat Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien nolēma no 1.septembra mainīt satiksmes organizāciju Čaka ielā, saglabājot tikai vienu velojoslu. Portāls nra.lv jau rakstīja, ka velojosla tiks saglabāta virzienā uz centru. Sabiedriskais transports šajā virzienā brauks pa kopīgu joslu ar pārējiem mehanizētajiem transportlīdzekļiem.

RDSD

Mikroblogošanas vietnes “Twitter” lietotāji, apskatot šo Rīgas domes satiksmes departamenta ievietoto ilustrāciju šaubās, ka Čaka ielā šāda satiksmes organizācija nav iespējama, jo iela nemaz nav tik plata. “Nesanāk tur 3 pilnizmēra joslas un velojosla. Tā komiteja klaunu bars - nejēdz paņemt mērlenti un pastaigāties pa Čakmarijas ielu,” raksta viens “Twitter” lietotājs.

Svarīgākais