“Liels vairums rīdzinieku, piemēram, seniori un bērni jau šobrīd Rīgas sabiedrisko transportu izmanto bez maksas. Un, ja biļete tiek iegādāta tirdzniecības vietā nevis pie transporta vadītāja, tad tās cena 1,15 eiro par vienu braucienu, nav pārāk augsta. Pilnu biļetes cenu, ja nemaldos, maksā tikai aptuveni viena trešdaļa no visiem pasažieriem. Līdz ar to mums nav plāna samazināt biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā,” atbildot uz rīdzinieku jautājumu par iespējamu biļešu cenu samazinājumu “Rīga TV24” raidījumā “Rīga runā” sacīja Rīgas mērs Mārtiņš Staķis.
Pēc viņa teiktā, tai pašā laikā Rīgas sabiedriskajā transportā tiek plānots ieviest risinājumu, kas ļauj iegadāties biļeti ar telefona starpniecību. M. Staķis gan atzina, ka tas nav labākais risinājums pensionāriem. Tomēr tas lieti noderēs tiem, kas būs aizmirsuši iegādāties biļeti. Sabiedriskais transports tikšot aprīkots ar sistēmu QR koda nolasīšanai, kas spēs nolasīt viedtelefonā iegādāto biļeti . “Pēc gada Rīgas sabiedriskajā transportā, cerams, jau darbosies jauna, moderna biļešu sistēma, kas ļaus samazināt pašreizējās izmaksas. Tad arī varētu vērtēt Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenu adekvātumu,” sacīja M. Staķis.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti jau 26. aprīlī apstiprināja grozījumus Rīgas domes saistošajos noteikumos, kas paredz paplašināt abonementa biļetes definīciju, paredzot, ka biļete var tikt ielādēta arī mobilajā lietotnē. Koda biļetes būs jauns norēķinu veids “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā, kas ļaus klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Jaunais biļešu veids darbosies paralēli esošajai e-talonu sistēmai.
Šis jauninājums ļaus samazināt biļešu iegādei nepieciešamo laiku, novērsīs biļešu pieejamības un izmantojamības neērtības mazumtirdzniecībā, turklāt norēķiniem par sabiedriskā transporta izmantošanu nebūs nepieciešama skaidra nauda.
Mobilajā lietotnē esošās biļetes derīguma termiņš būs trīs mēneši, atšķirībā no citām abonementa biļetēm, kuru derīguma termiņš ir 12 mēneši. Šāds termiņš noteikts sakarā ar nepieciešamību pielietot papildu drošības pasākumus attiecīgās biļetes datu nesējā, mazinot iespēju mobilajā lietotnē ierakstītās informācijas par biļetes kodu dešifrēšanu, tālāku pavairošanu vai simulāciju, kā arī ar nepieciešamajiem tehniskajiem resursiem iegādāto biļešu datu uzglabāšanai un uzturēšanai risinājuma ietvarā realizētajās informācijas sistēmas datubāzēs.
Portāls lsm.lv jau pērn gada nogalē vēstīja, ka šo koda biļešu izveide uzticēta SIA "Catchsmart", kas par darbu prasījis gandrīz 200 000 eiro. Turklāt, tas bijis dārgākais piedāvājums.
SIA "Catchsmart" pieder uzņēmējam Uldim Mierkalnam. Viņš ir viens no lielākajiem partijas "Latvijas attīstībai" ziedotājiem. Pēdējos trīs gados U. Mierkalns "Latvijas attīstībai" ziedojis aptuveni 42 000 eiro. Iepirkums noticis brīdī, kad Rīgu vadīja pagaidu administrācija, kas par pilsētas izpilddirektori un līdz ar to arī "Rīgas satiksmes" uzraugu iecēla "Latvijas attīstībai" biedri Ivetu Zalpēteri.