4.lapa
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits un viņa parlamentārais sekretārs Jānis Butāns ir maldinājuši sabiedrību, apgalvojot, ka jauns transportlīdzekļu nodoklis tiks ieviests ar mērķi “novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā”. Patiesībā mērķis bija tieši pretējs ‒ ievest pēc iespējas vairāk lietotu mašīnu, lai iekasētu no to lietotājiem pēc iespējas vairāk naudas un par šo naudu nopirktu milzīgus dīzeļdzinējus. Vilcienus. Kuluāros baumo, ka tagad gaidāms mēģinājums paaugstināt ikgadējā ekspluatācijas nodokļa likmes.
Dīzeļvilcienu iegādei nepieciešami aptuveni 75 miljoni eiro. Ar grozījumiem “Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā” triju gadu periodā bija plānots iekasēt aptuveni 70 miljonus. Tātad gandrīz visu nepieciešamo summu.
Lai pamatotu lietoto automašīnu pirmreizējā reģistrācijas nodokļa ieviešanu, abi politiķi lika lietā brutālu demagoģiju. Ministrs Linkaits mašīnas virs pieciem gadiem pasludināja par vecām. Klimata mērķu vārdā tās maināmas pret jaunām. It kā mašīnu ražošana planētai vispār varētu nākt par labu. Savukārt parlamentārais sekretārs Butāns stāstīja vēl lielākas blēņas ‒ ka lielais 700 eiro dīzeļa nodoklis tiks uzlikts ekskluzīvām “Ferrari” un “Bugatti” marku automašīnām. Un, ka par 5000 eiro var taču pirkt lietotu elektromobili, bet nepasakot, ka ar šādu auto var nobraukt labi ja 50 kilometrus.
Visu rakstu var izlasīt šeit: