Vilcientramvajs "S-Bahn" čakli kalpo Vācijas pasažieriem

© Pixabay.com

Tie, kas daudz ceļo pa Vāciju, zinās, ka tās lielākajās metropolēs, piemēram, Berlīnē, Hamburgā, Štutgartē vai Reinas-Mainas apgabalā, dzelzceļa kompānijai "Deutsche Bahn" ir arī jaunākais brālis "S-Bahn" – vilcientramvajs jeb pilsētas un piepilsētas sabiedriskā sliežu transporta līdzeklis, kurš var pārvietoties gan pa dzelzceļa sliedēm, gan pa tramvaja sliežu tīklu pilsētā. "S-Bahn" ģimenes čaklākie vilcieni ripo Berlīnē, Hamburgā, Štutgartē, Minhenē un citās Vācijas pilsētās.

Kā raksta vietne "s-bahn-muenchen-magazin.de", pirms kovida laika, 2019. gada, skaitļi runā paši par sevi: visā Vācijā gandrīz 1,3 miljardi pasažieru katru gadu ceļo vienā no pieciem "Metropol S-Bahn" struktūrvienību vilcieniem. Tie ir vairāk nekā trīsarpus miljoni cilvēku dienā! Tā ir vairāk nekā puse no visiem pasažieriem vietējos un tālsatiksmes pārvadājumos.

"S-Bahn" vilcieni kopumā aptver 90 miljonus maršruta kilometru gadā, kas nozīmē, ka kopā tie "aplido" zemeslodi sešas reizes dienā, apstājas stacijās 50 miljonus reižu gadā un nodarbina vairāk nekā 6 200 cilvēku.

Galvaspilsētas artērija - Berlīnes "S-Bahn"

Berlīnē, tāpat kā citās metropolēs, iedzīvotāju skaits nepārtraukti pieaug. Līdz ar to pieaug arī sabiedriskā transporta problēmas. 2019. gadā Berlīnes "S-Bahn" katru darba dienu pārvadāja līdz 1,5 miljoniem pasažieru. Un, salīdzinot ar laiku pirms pieciem gadiem, pieaugums ir 17 procenti.

Lai nodrošinātu, ka berlīnieši var turpināt ceļot uz darbu vai atstāt savu apkaimi, Berlīnes "S-Bahn" pāriet uz arvien modernākiem vilcieniem. Kopš 2021. gada janvāra ekspluatācijā ir nonākuši desmit jauni 483./484. sērijas "S-Bahn" "ģimenes locekļi", kuriem pakāpeniski uz sliedēm parādījās 106 pasūtītie vilcieni. Jaunie vilcieni pārsteidz, piemēram, ar saviem daudzfunkcionālajiem nodalījumiem ratiņkrēsliem un velosipēdiem, lieliem panorāmas logiem un lielāku drošību, izmantojot videonovērošanu.

Profils "S-Bahn"Berlīne

Pasažieri:

485 miljoni gadā

1,5 miljoni dienā

Apstājas:

166 stacijās

Tīkls:

332 kilometri

Darbinieki:

2800

Transportlīdzekļi:

650

Vilcienu nobrauktie kilometri:

32 miljoni gadā

Hamburgas jaunais projekts - digitālais "S-Bahn"

Hamburgas "S-Bahn" arī ir pielāgojies pieaugošajam iedzīvotāju skaitam un ieguldījis vairāk nekā 500 miljonus eiro. Nauda izmantota jauniem 490. klases vilcieniem, pašreizējo transportlīdzekļu modernizācijas programmai un vilcienu darbnīcu paplašināšanai.

Ir paplašināti arī remonta pakalpojumi vilcieniem ar ilgāku ekspluatācijas laiku un vilcieniem un īsāku laika ciklu. Tā kā darba dienā pasažieru plūsma ir vidēji trīs ceturtdaļas no miljona pasažieru, Hamburga plāno būvēt jaunas dzelzceļa līnijas. Pagaidām tam vienkārši nepietiek vietas. Tāpēc ir nepieciešami gudrie risinājumi.

"DB Group" kopā ar Hamburgas pilsētu un "Siemens AG" sāka jaunu pilotprojektu "Digital "S-Bahn" Hamburg". Četri S21 līnijas transportlīdzekļi nākotnē tiks vadīti ar radio signālu. Šajā procesā dati tiek pārraidīti starp vilcienu un sliežu ceļa vadības centru. Tomēr vilciena mašīnists joprojām ir klātesošs vilcienā visos braucienos. Nākotnē vilciena mašīnistam vadībā būs jāiejaucas tikai tad, ja to prasīs darbības traucējumi vai pārkāpumi. Projekts tika izmēģināts jau 2021. gadā.

Profils "S-Bahn" Hamburga

Pasažieri: 280 miljoni gadā

750 000 dienā

Apstājas: 68 stacijās

Tīkls: 147 kilometri

Darbinieki: 1200

Transportlīdzekļi: 194 (līdz 2020. gadam)

Vilcienu nobrauktie kilometri: 13 miljoni gadā

Digitālie dzelzceļa mezgli Štutgartes "S-Bahn"

Štutgartē, Bādenes-Virtembergas federālās zemes galvaspilsētā, tāpat kā citās metropolēs, esošā "S-Bahn" infrastruktūra ir sasniegusi savas jaudas robežas. Ar minimālo vilcienu biežumu 2,5 minūtes pa galveno līniju var kursēt tikai 24 vilcieni stundā.

Ko darīt, lai arvien pieaugošajam pasažieru skaitam turpinātu piedāvāt uzticamu pakalpojumu nākotnē? Jo pat Švābijā un jo īpaši Štutgartes reģionā cilvēki ir atkarīgi no "S-Bahn" pārpildīto ielu dēļ.

Profils "S-Bahn" Štutgarte

Pasažieri: 133 miljoni gadā

435 000 dienā

Apstājas: 83 stacijās

Tīkls: 215 kilometri

Darbinieki: 675

Transportlīdzekļi: 57

Vilcienu nobrauktie kilometri: vairāk nekā 11 miljoni gadā

Modernizācija Minhenes "S-Bahn"

Lielākā modernizācijas programma "Deutsche Bahn" vēsturē tik īstenota Minhenē. Ar nosaukumu "Zukunft S-Bahn München" pārveidoti visi 238 "ET423" vilcieni, un tas noticis ar 300 miljonu eiro palīdzību no Bavārijas federālā budžeta.

Programma pievērsusi uzmanību arī citām jomām, kurās nepieciešami uzlabojumi, piemēram, pasažieru informēšanai, un turpinās to darīt, jo tās realizētāji uzskata, ka uzticama un ātra informācija pasažieriem ir vismaz tikpat svarīga kā stabila vilcienu darbība. Tiešsaistes kustības saraksta dati ir pieejami ne tikai mobilajos tālruņos, bet arī vilcienos.

Profils Minhenes "S-Bahn"

Pasažieri: 280 miljoni gadā

950 000 dienā

Apstājas: 150 stacijās

Tīkls: 444 kilometri

Darbinieki: 1600

Transportlīdzekļi: 274

Vilcienu nobrauktie kilometri: gandrīz 21 miljons gadā

Stabilitāte ar Reinas-Mainas "S-Bahn"

Pašlaik Reinas-Mainas "S-Bahn" dzelzceļa sistēmu veido 300 kilometru sliežu ceļu tīkls un deviņas līnijas. Tīkla centrā ir Frankfurte pie Mainas. No turienes sasniedzamas Reinas-Mainas apgabalu pilsētas Vīsbādene, Frīdberga, Ofenbaha, Hanava, Darmštadte vai Mainca. Rādītāji iespaidīgi - ap 540 000 pasažieru dienā. Nobrauktie attālumi diennakts laikā - vairāk nekā 43 000 kilometru. Dzelzceļa pakalpojumu sniedzēji rūpējas par nepārtrauktiem uzlabojumiem punktualitātes un apkalpošanas jomā.

Profils "S-Bahn" Reina-Maina

Pasažieri:

150 miljoni gadā

540 000 dienā

Apstājas:

111 stacijās

Tīkls:

300 kilometri

Darbinieki:

700

Transportlīdzekļi:

205

Vilcienu nobrauktie kilometri:

vairāk nekā 15 miljoni gadā

Pasaulē

Kijivā dzelzceļa atzars no galvaspilsētas uz lidostu uzbūvēts pusgada laikā par 17 miljoniem eiro, darbi tika pabeigti jau 2018. gadā bez steigas un skandāliem. Ukraiņiem nekādi mistiskie spēki neradīja sadārdzinājumu un pārrāvumu projekta uzraudzībā – Latvija šo ukraiņu pieredzi pagaidām ignorē.

Svarīgākais