Vācijas valdības lidmašīnas lūst viena pēc otras

Salūzusī Vācijas valdības lidmašīna Abū Dabī lidostā.  © DPA/Scanpix

Ķibeles turpina vajāt Vācijas valdības lidmašīnas. Lainera tehnisku problēmu dēļ ārlietu ministrei Annalēnai Bērbokai nācies atcelt ieplānoto vizīti Austrālijā, Jaunzēlandē un Fidži, un šodien viņa kopā ar oficiālās delegācijas pārstāvjiem domāja, kā tikt uz dzimteni no Abū Dabī. “Politico.eu” norāda, ka šādas problēmas vācu amatpersonas piemeklē ar tādu regularitāti, ka šķiet – uzlikts kāds lāsts.

Lidmašīna "Airbus A340-300", kurā atradās Bērboka un pārējie delegācijas locekļi, pirmdien nolaidās Abū Dabī, lai uzpildītu degvielu, vēsta “Deutsche Welle”. Nosēšanās laikā pilots ievērojis, ka kārtīgi nedarbojas viens no aizspārniem - lidmašīnas spārna elementam, kas nodrošina nepieciešamo aerodinamiku lidojuma laikā. Pēc remonta, kura dēļ došanās tālākā ceļā pamatīgi aizkavējusies, lidmašīna gaisā atkal pacēlās agrā otrdienas rītā, taču izrādījās, ka problēmu nav izdevies novērst. Lainera pilotam nācās atbrīvoties no vairākiem desmitiem tonnu degvielas, lai lidmašīna varētu droši piezemēties Abū Dabī, un vēl pēc kāda laika tika nolemts - ar šo laineri pirms tā kārtīga remonta lidot ir pārāk riskanti. Vēlāk gan “Deutsche Welle” informēja, ka nekāda remonta nebūšot - lidmašīna, gluži tāpat kā vēl viens laineris, ar kuru regulāri gadījušās problēmas, tiks norakstīta pirms paredzētā ekspluatācijas termiņa beigām.

Nepilna gada laikā Bērbokai jau trešo reizi nācies koriģēt savus plānus lidmašīnu tehnisko problēmu dēļ. Pagājušā gada rudenī viņai izjuka Londonā ieplānotā tikšanās ar britu kolēģi, jo lidmašīna, kurā lidoja Bērboka, sāka strauji apledot un lainerim bija jāveic ārkārtas nosēšanās Īrijā. Bet šā gada maijā Bērboka pēc vizītes uz pāris stundām iestrēga Kataras galvaspilsētā Dohā, jo viens no lidmašīnas riteņiem bija izlaidis gaisu.

2018. gadā ar to pašu lidmašīnu, ko tagad izmantoja Bērboka, uz “G20” samitu Argentīnā devās toreizējā Vācijas kanclere Angela Merkele. Taču jau drīz pēc pacelšanās noskaidrojās, ka īsti labi nedarbojas lainera radiosakari. Uz Buenosairesu Merkelei nācās doties ar lidsabiedrības “Iberia” regulāro reisu, un samita sākumu viņa nokavēja. Jāpiebilst, ka tikai mēnesi iepriekš, kad ar šo pašu lidmašīnu uz Indonēziju devās toreizējais finanšu ministrs, bet tagad valdības vadītājs Olafs Šolcs, atgriezties pēc Starptautiskā Valūtas fonda vadītāju sanāksmes viņam nācās ar regulāro reisu, jo lidmašīnā, kas atradās Bali lidostā, bija iekļuvuši grauzēji un sabojājuši elektroinstalācijas un sakaru vadus.

Taču arī tas vēl nav viss. Šā gada jūnijā Nigērā viesojās neliela Vācijas valdības delegācija, ko vadīja Aizsardzības ministrijas valsts sekretāre Zemtje Millere. Delegācija ceļā devās ar mazāko no valdības avioparka lidmašīnām, kurā ir tikai 17 pasažieru vietas. Atgriezties nācās ar regulārajiem reisiem, jo valdības lidmašīnai bija ieplaisājuši vairāki iluminatori - droši vien svelmes ietekmē. 2019. gadā problēmas Āfrikā radās arī toreizējam aizsardzības ministram Heiko Māsam. Lidmašīnai, ar ko viņš bija devies uz Mali, salūza šasijas hidrauliskā sistēma, un Vācijas Gaisa kara spēkiem nācās steigšus organizēt militārās transportlidmašīnas reisu uz Mali. Ar kara transportlidmašīnu 2015. gadā uz nozīmīgu tikšanos Indijā devās arī Merkele. Par pilnīgu fiasko 2019. gadā izvērtās toreizējā ekonomiskās attīstības ministra Gerda Millera vizīte Āfrikā. Kad delegācija bija ieradusies Malāvijā, tika konstatēts, ka lainerim nav kārtībā šasija. Ministrs kopā ar vairākiem delegācijas pārstāvjiem uz nākamo plānotās vizītes punktu - Zambiju - devās ar līgumreisu. Tikmēr viņa lidmašīna Malāvijā tika remontēta, turklāt no Vācijas atbraukušajiem speciālistiem nācās gaidīt, kamēr atsūtīs vajadzīgās rezerves daļas. Taču ar to viss nebeidzās. Kad lidmašīna beidzot bija ieradusies Zambijā, “nobruka” tās datorsistēma, un Milleram atkal nācās tērēt budžeta naudu līgumreisam.

Pasaulē

Eiropas Savienībā (ES) ir nobriedis plāns nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas vārdā izveidot visu cilvēku aktīvu superreģistru, kurā cilvēkiem pastāvīgi jāreģistrē visu savu aktīvu faktiskais statuss. Jau šajā pavasarī tika pabeigts pētījums, kura mērķis bija atrast veidus, kā izveidot Eiropas iedzīvotāju aktīvu superreģistru, ziņo Igaunijas medijs "Postimees".

Svarīgākais