Zviedru sašutums piespiež pārtraukt šņabja "Absolut" eksportu uz Krieviju

Zviedriem izdevies panākt, ka viņu nacionālo lepnumu – degvīnu “Absolut” tomēr neeksportēs uz Krieviju.  © AFP/Scanpix

Sašutuma vētra, kas izcēlusies Zviedrijas sabiedrībā un aicinājumi boikotēt populāro degvīnu “Absolut”, likuši franču uzņēmumam “Pernod Ricard”, kam pieder šis zīmols, pārskatīt mēneša sākumā pieņemto lēmumu un tomēr atteikties no “Absolut” eksportēšanas uz Krieviju.

Kopš pagājušās nedēļas, kad kļuva zināms, ka degvīna eksports uz asiņaino karu izraisījušo Krieviju tiek atsākts, zviedru interneta sociālajos tīklos šis bija kļuvis par vienu no apspriestākajiem jautājumiem, raksta “Reuters”. Internetā izplatījās visdažādākās mēmes par to, kā “Pernod Ricard” atbalsta Kremļa saimnieka Vladimira Putina režīmu, kā arī aicinājumi atteikties no “Absolut” pirkšanas.

Savu pārsteigumu un neizpratni par to, ka “Absolut”, kas tiek uzskatīts par zviedru lepnumu un vienu no nacionālajiem zīmoliem, atkal tiks piegādāts Krievijai, publiski paudis Zviedrijas premjerministrs Ulfs Kristešsons. Savukārt interneta sociālajos tīklos uz šī zīmola boikotu aktīvi aicinājuši vairāki parlamenta deputāti.

Turklāt zviedri bez liekas kavēšanās no vārdiem pārgājuši pie darbiem. “BBC” vēsta, ka ne vienā vien populārā Stokholmas un citu pilsētu bārā vai restorānā iegādāties “Absolut” šņabi vairs nav bijis iespējams, jo šo iestāžu īpašnieki aktīvi atbalsta ideju par boikotu. Vairākās vietās no apgrozījuma tika izņemta arī cita franču koncerna produkcija - viskiji “Ballantine’s”, “Jameson” un “Chivas Regal”, konjaks “Martell”, džins “Beefeater”. Kāda kroga saimnieks, kurš gan vēlējies palikt anonīms, laikrakstam “Kristianstadsbladet” stāstījis, ka visi šā alkohola krājumi pārvietoti uz noliktavām, lai “sagaidītu labākus laikus”.

Un šķiet, ka šādi laiki jau ir pienākuši, jo, reaģējot uz sabiedrības spiedienu, “Pernod Ricard” un degvīna ražotājs “Absolut Company” bijuši spiesti ieslēgt atpakaļgaitu. Oficiālajā paziņojumā norādīts, ka lēmums atsākt eksportu uz Krieviju ir grozīts, jo uzņēmumi nevēloties pakļaut savus darbiniekus un partnerus kritikai. Vārdu sakot, sabiedrības un politiķu aktīvā nostāja šoreiz ir nostrādājusi.

“Reuters” atgādina, ka pēc Krievijas agresīvā iebrukuma Ukrainā pagājušā gada 24. februārī “Pernod Ricard” bija viena no tām Rietumvalstu kompānijām, kas tikai apturēja savu darbību Krievijā, taču pilnībā to nepārtrauca. Aprīļa sākumā, skaidrojot, kādēļ “Absolut” atkal tiks eksportēts uz karu izraisījušo valsti, uzņēmuma “Absolut Company” viceprezidente Paula Ēriksone teica, ka šī lēmuma pamatā ir rūpes par uzņēmuma produkcijas izplatītājiem Krievijā un bažas, ka filiāle Krievijā varētu tikt oficiāli pasludināta par bankrotējušu. “Pernod Ricard” pagaidām nav nācis klajā ar paziņojumiem par to, vai turpināsies citu koncerna zīmolu alkohola eksports uz Krieviju.

Pasaulē

Kur pazūd munīcija Ukrainas armijai; kādēļ F-16 karā netiek izmantoti lietderīgi; kā FPV dronu lietošana ietekmē kara gaitu; amatpersonu nodevības; vai karam paredzamas drīzas beigas; kas notiek ar gūstā saņemtajiem Ukrainas karavīriem un kādēļ Krievijas militāristi izvaro bērnus – intervijas turpinājums ar Ukrainas armijas kareivi Juriju Armašu, kurš septembrī viesojās Rīgā.

Svarīgākais