Tuvākajos gados Igaunijas valdība plāno ieguldīt būtiskus līdzekļus dzelzceļa kustības uzlabošanā. Cita starpā plānots, ka vilcieni no Aegvīdas valsts ziemeļaustrumos uz Tartu varētu traukties ar maksimālo ātrumu 160 kilometru stundā, vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs ERR. Ja viss notiks kā iecerēts, reālas aprises šis projekts iegūs nākamā gada nogalē vai 2025. gada sākumā.
Igaunijas ekonomikas un satiksmes ministrijas dzelzceļa pārvaldes pārstāvis Indreks Lainevērs skaidrojis, ka konceptuāls lēmums par šīs dzelzceļa līnijas elektrifikāciju jau esot pieņemts un darbi atsevišķos posmos uzsākti. Enerģētikas uzņēmumi "Elering" un "Elektrilevi" solījuši nodrošināt šo sliežu posmu ar nepieciešamo strāvu, bet kompānija "Elron" čehu ražotājiem "Škoda" jau pasūtījusi desmit jaunus elektrovilcienus. Pašlaik šajā maršrutā kursē četru vagonu vilcieni (to kopējais garums ir 75 metri), bet nākamajos gados tiks iepirkti modernāki trīs vagonu vilcieni, kuru kopējais garums ir 83,2 metri. Jaunajiem sastāviem būs platākas durvis, vairāk vietas, kur nolikt, piemēram, velosipēdus, kā arī bērnu ratiņus, cilvēkiem, kuri pārvietojas invalīdu ratiņos, paredzētas īpašas vietas. Jaunajos vilcienos visas vietas būs numurētas, tajos atradīsies arī restorānvagons. Plānots, ka pirmais jaunais "Škoda" vilciens Igaunijai tiks piegādāts nākamā gada pirmajā kvartālā, bet tā izmantošana varētu sākties 2024. gada decembrī.
Pašlaik no Aegvīdas uz Tartu un atpakaļ diennaktī kursē četri vilcieni. 146 kilometrus garo ceļu tie veic vidēji stundā un 45 minūtēs, bet biļete no viena galapunkta līdz otram maksā vidēji astoņus eiro. Pēc sliežu ceļu modernizācijas brauciena ilgums būs nedaudz vairāk par stundu, bet par biļešu cenām pagaidām vēl pāragri spriest. Līdz šim esošo sliežu ceļu iztaisnošana gan notiks pakāpeniski, jo visur no īpašniekiem izdevies atpirkt viņiem piederošo zemi. Lainevērs skaidrojis, ka šī iemesla dēļ tuvākajos gados nebūs iespējams nodrošināt maksimālo ātrumu visā maršrutā - dažos posmos vilcieni pārvietosies ar 120 kilometru stundā lielu ātrumu, taču tas vienalga ir krietni ātrāk nekā pašlaik. Šobrīd vēl neesot līdz galam izlemts, vai būs nepieciešamība arī palielināt reisu skaitu šajā maršrutā. Jaunākie dati liecina, ka liels skaits Igaunijas iedzīvotāju ik dienu no Narvas caur Aegvīdu dodas uz Tapas staciju, kur no Tallinas vilciena pārsēžas Tartu vilcienā. Tas nozīmē, ka šis maršruts ir gana populārs, un iespējams, ka vilcienu skaits tajā būtu jāpalielina.
Tajā pašā laikā liels pieprasījums ir arī pēc vilcienu satiksmes no Narvas uz Tallinu un atpakaļ. Šajā maršrutā dienā kursē pieci vilcienu sastāvi, kas ceļā pavada divas ar pusi stundas, un nereti visi četri vagoni ir pārpildīti. Lai iegādātos pirmās klases biļetes, tās nepieciešams rezervēt vismaz trīs vai pat piecas dienas iepriekš, vēsta ERR. Šīs biļetes maksā 20 eiro, bet lētākās iespējams iegādāties par 14 eiro. Arī posmu no Aegvīdas līdz Tallinai plānots modernizēt, taču tas notiks jau cita projekta - "Rail Baltica" - ietvaros. Tas nozīmē gan atšķirīgu finansējuma piešķiršanas kārtību, gan citus nosacījumus būvnieku izvēlē, taču arī šajā jomā darbi pamazām virzās uz priekšu. ERR uzsver, ka viena no Igaunijas valdības prioritātēm ir padarīt dzelzceļa satiksmi efektīvāku tieši posmos no Tallinas līdz Narvai un no Aegvīdas līdz Tartu, bet pēc tam ķerties pie citu sliežu ceļu modernizēšanas.