6.lapa
34. Rīgas modes nedēļa «Riga Fashion Week» («RFW») šogad norisināsies no 27. maija līdz 2. jūnijam, un tās galvenās skates notiks «Hanzas Perona» telpās.
Šosezon «RFW» vadmotīvs būs digitālā mode, kuru baudīt varēs ne tikai «RFW» viesi, bet arī tirdzniecības centra «Spice» apmeklētāji.
Par «RFW» galveno tēlu organizatori ir izvēlējušies digitālu darbu ar 3D avataru, kas pirms diviem gadiem izvietots uz žurnāla «Pastaiga» vāka. Darbs veidots pandēmijas pirmā viļņa laikā, kad noteikto epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nebija iespējams noorganizēt fotosesiju. Kopš tā publicēšanas šis vizuālais darbs savu aktualitāti nav zaudējis. Turklāt, ņemot vērā nesenos politiskos notikumus pasaulē, tas sevī iemieso noteiktu simbolismu.
«Modes industrija nepārtraukti attīstās un izpēta arvien negaidītākus virzienus. Pēdējā laikā interesantākais no tiem ir virtuālo tērpu veidošana - šos tērpus ir iespējams piemērīt, vienkārši nospiežot dažas mobilā telefona pogas. Pirms pusgada mums šķita, ka digitālās kolekcijas ir tāla nākotne, taču jau tagad tās ir kaut kas tāds, kas pieejams ikvienam. Tieši tam vēlamies pievērst uzmanību gaidāmajā modes nedēļā,» stāsta Baltijas Modes federācijas prezidente Elena Strahova.
34. Rīgas modes nedēļas tēla veidošanā iesaistījušās Olga Kolotova (idejas autore un stiliste), Silvija Rudzinska (3D dizains) un Oļegs Zernovs (montāža un attēlu apstrāde).
«Īstenojot projektu, vadījāmies pēc galvenajām modes tendencēm, kas būs aktuālas vēl vairākus gadus. Tagad digitālā mode ir eksperimentu, radošuma lauks. Pagaidām šajā vidē ir maz komerciālu sastāvdaļu, taču nākotnē viss var krasi mainīties. Iespējams, digitālās kolekcijas aizstās fiziskās,» piebilst Olga Kolotova.
Vairāk informācijas par «RFW» jaunumiem sociālajos tīklos «Facebook», «Instagram» un mājaslapā www.rfw.lv.