DLRR progresam no tvaika lokomotīves līdz modernam tramvajam ir savi noslēpumi

© Publicitātes foto

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) strauji tuvojas savai jubilejai, kura tiks atzīmēta 2026. gadā. Rūpnīca aktīvi darbojusies gan ekonomisko krīžu, gan citu kataklizmu laikos, tā regulāri maksā saviem darbiniekiem algas, valstij nodokļus, nodarbina vairāk nekā 500 darbinieku. Latvijas lepnums, smagās mašīnbūves uzņēmums, vairo savu klientu loku, dibina filiāles un modernizējas.

DLRR darbojas divos virzienos: veic ritošā sastāva remontu un smalkus specifiskus darbus metālapstrādes jomā. DLRR dibināta 1866. gadā kā tvaika lokomotīvju remonta darbnīcu bāze. 1965. gadā rūpnīca tika pārveidota dīzeļlokomotīvju kapitālā remonta veikšanai. Šobrīd DLRR ir lielākais uzņēmums Baltijas valstīs, kas veic ritošā sastāva remontus un modernizāciju.

DLRR

Ikdienā uzņēmums veic maģistrālo un manevru lokomotīvju remontu, dīzeļvilcienu un elektrovilcienu remontu un modernizāciju, pasažieru vagonu remontu un modernizāciju, aprīkojuma - riteņpāru, dīzeļdzinēju, dīzeļvilcienu un elektrovilcienu agregātu remontu, kā arī pats izgatavo rezerves daļas ritošajam sastāvam. Pieredze, kādu DLRR ir guvusi dzelzceļa transporta remontdarbā, sniedz iespēju piedāvāt plašu metālapstrādes pakalpojumu klāstu arī citām nozarēm.

DLRR sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) atbalstu ir realizējusi projektu "Investīcijas ar lielu pievienoto vērtību". Uzņēmums iegādājās 16 CNC iekārtas un metināšanas aprīkojumu. Iegādājoties modernu aprīkojumu un uzlabojot ēku infrastruktūru, DLRR tagad var optimizēt ne tikai lokomotīvju rezerves daļu ražošanas procesus, bet metālapstrādes pakalpojumus piedāvāt arī citiem, izstrādājot jaunus produktus un iekarojot jaunus tirgus.

Uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 darbinieku

"Pirms kara Ukrainā mums bija vēl vairāk darbinieku - ap 700, bet nācās samazināt to skaitu, jo pusgada laikā rūpnīca pārorientējās uz citiem tirgiem. Vienu brīdi darbinieku skaits bija pat 450. DLRR tikpat kā nav kadru mainības, daudzi cilvēki šeit strādā visu savu mūžu, ir kļuvuši par darba veterāniem. Tās sievietes, kuras DLRR nostrādājušas vairāk nekā 20 gadus, un vīrieši, kuri nostrādājuši vairāk nekā 25 gadus, uzņēmuma dzimšanas dienā augustā vienmēr tiek apbalvoti ar īpašām balvām.

Uzņēmumam ir savas tradīcijas, kas tiek koptas un uzturētas gadu no gada. DLRR ir godam pārvarējusi visas pēdējos gados notikušās kataklizmas ģeopolitikā, enerģētikā, cenu kāpumu resursiem.

Līdz 160 gadu jubilejai ir palikuši divi gadi. Uzņēmuma vadība cer, ka pa šiem diviem gadiem ne tikai vairos peļņu, palielinās darba vietu skaitu, darbiniekiem uzlabos darba apstākļus. Uzņēmums iet un ies kopsolī ar jaunākajām tehnoloģijām.

Ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā un Austrumeiropā mēs savā nozarē esam paši lielākie pēc daudziem rādītājiem - iespējām, iekārtām, speciālistiem. Ja arī mums ir kādi konkurenti, viņi nav mums konkurenti," "Neatkarīgajai" uzsvēra uzņēmuma komercdirektore, dzelzceļa transporta zinātņu maģistre Olga Piļščikova.

Publicitātes foto

O. Piļščikova ir nospraudusi mērķi attīstīt rūpnīcu tā, lai DLRR nopelnītā nauda paliktu Latvijā un Latvijas cilvēkiem DLRR vienmēr būtu darbs.

O. Piļščikova ir profesionāla dzelzceļniece, beigusi Daugavpils dzelzceļa transporta tehnikumu, pēc tam Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvusi inženieres izglītību un tur ieguvusi maģistra grādu. Viņas karjera dzelzceļā sākusies kā stacijas dežurantei Atašienē, pēc tam strādājusi par deklaranti Rēzeknē un Daugavpilī, kādu brīdi darbojusies privātajā biznesā transporta loģistikā, bet uz DLRR atnākusi strādāt 2018.gadā un uzņēmumā veiksmīgi darbojas jau septiņus gadus. O.Piļščikova darbu DLRR sāka kā Komercnodaļas vadītāja, bet no šā gada aprīļa ir uzņēmuma komercdirektore.

Veca lokomotīve reizēm ir labāka nekā pilnīgi jauna

DLRR

DLRR uzmanības centrā ir dzelzceļa nozares ilgtspēja. Tādēļ rūpnīcā remontu un apkopi veic tik rūpīgi un kvalitatīvi, lai klientiem zustu vēlme pirkt jaunas lokomotīves. Turklāt lokomotīvju modernizācija ir labākais veids, kā gadiem ilgi gūt peļņu no saviem aktīviem.

Kā zināms, dzelzceļa nozare prasa lielus kapitālieguldījumus. Lokomotīves un vilcieni maksā miljonus eiro. DLRR vadība ir pārliecināta, ka atjaunot lokomotīvi ir daudz rentablāk nekā iegādāties jaunu.

Publicitātes foto

Lokomotīvju remontēšana un modernizēšana, nevis jaunu lokomotīvju iegāde, ir arī ilgspējīgāka un videi draudzīgāka. Lai uzbūvētu jaunu lokomotīvi, jāpatērē vairāk resursu. DLRR ne tikai remontē lokomotīves, bet arī tās modernizē, padara tās ērtākas un ekonomiskākas atbilstoši mūsdienu darba videi un prasībām.

Nākotnē DLRR cer dzelzceļa transportu, kas ir zaļākais transporta veids, padarīt vēl zaļāku, iesaistoties zaļās transformācijas projektos.

Ražo jaunus tramvajus un vēlas atjaunot vecos

DLRR tagad kļūst atzīstams arī kā tramvaju ražotājs. Daugavpilī pašlaik ripo četri jauni tramvaji, kas ražoti nevis kaut kur tālās ārzemēs, bet gan pašu pilsētā Daugavpilī DLRR cehos. Uzņēmums nācis klajā ar ideju par vecā tramvaju parka modernizāciju, ar mērķi nomainīt būtiskus mezglus, elektroniskās ierīces nomainīt uz Eiropas standartiem atbilstīgu tehniku.

DLRR

DLRR izstrādājusi priekšprojektu un vēlas šādus pakalpojumus piedāvāt "Daugavpils satiksmei". Notiek arī pārrunas ar "Rīgas satiksmi" par iespējamo Rīgas tramvaju parka modernizāciju un jaunu tramvaju piegādi Rīgai.

Interese par Daugavpilī ražotajiem tramvajiem ir arī ārzemēs - ir sāktas sarunas ar Ukrainas un Kazahstānas pārstāvjiem. Arī Azerbaidžānā ir interese par DLRR tramvajiem, jo galvaspilsētā Baku šobrīd tiek plānots jauns tramvaja atzars.

Novados

Pateicoties plānotajai dzelzceļa pasažieru satiksmes atjaunošanai starp Daugavpili un Viļņu, cilvēku aprite starp abām lielajām Baltijas valstu pilsētām draud kļūt ļoti intensīva. Palielinoties cilvēku plūsmai starp Daugavpili un Viļņu, jau tuvākajā nākotnē Viļņa Daugavpilij kļūs tuvāka un sasniedzamāka nekā Rīga.

Svarīgākais