Ventspilī top Eiropas mēroga rodeļu trase

Rodeļu trase Ventspils Piedzīvojumu parka slēpošanas kalnā “Lemberga hūte” būs līdz šim Baltijā neredzēts projekts, kas piesaistīs 60 līdz 70 tūkstošus apmeklētāju gadā – trase būs izmantojama jebkuros laika apstākļos © Vizualizācija

Ideja par rodeļu trases būvniecību Ventspils Piedzīvojumu parkā, slēpošanas kalnā “Lemberga hūte”, gaisā virmoja jau vairākus gadus. Tagad tai ir lemts īstenoties. Ventspilī ir uzsākta Eiropas mēroga rodeļu trases būvniecība, kas būs ekskluzīvākā Baltijas valstīs.

Varēs braukt arī lietū un sniegā

Jaunā rodeļu trase tiek būvēta pēc Eiropas labākajiem piemēriem, un līdz šim Baltijā līdzvērtīgi projekti nav realizēti. Ventspils būs vienīgā vieta Baltijā, kas nobraucienā nodrošinās 360 grādu virāžu 40 metru augstumā virs jūras līmeņa, bet trases sākums būs novietots uz pāļiem aptuveni 10 metru augstumā no zemes līmeņa. Augstās klases vissezonu trase kopumā būs 808 metrus gara. No tiem ap 250 metru būs pacēlāja garums, kas braucēju ar kamanām nogādās starta vietā. Ventspils Komunālās pārvaldes direktors Andris Kausenieks lēš, ka, paceļoties kalna virsotnē, apmeklētāji varēs vislabāk izbaudīt ainavu, jo, lielā ātrumā dodoties lejup, izbaudot dažādās virāžas, tostarp pārkarē pār kalna malu, ainavas apskatei laika nepietiks. Visbiežāk šādos nobraucienos acis ir ciet, mute vaļā un adrenalīns plūst pāri malām. Rodeļu trasē būs 26 kamanas, un trase būs atvērta cauru gadu jebkuros laika apstākļos. Pirms rodeļu trases projektēšanas Ventspils iestāžu darbinieki apmeklēja vairākas rodeļu trases Eiropā un izvēlējās tieši šāda veida trasi, kas ir pilnībā droša un izmantojama jebkuros laika apstākļos, jo tā veidota no sešām sliedēm, no kurām divas ir paredzētas bremzēšanai. Savukārt kamanas būs aprīkotas ar manuālo un elektronisko bremzēšanas sistēmu, kas nodrošinās pašbremzēšanu gadījumā, ja priekšā braucošais apmeklētājs brauks lēnāk vai arī tiks pārsniegts drošs braukšanas ātrums. Lietus laikā kamanas būs aprīkotas ar aizsegiem, pasargājot pasažieri no nokrišņiem. Elpu aizraujošais nobrauciens būs 566 metrus garš ar maksimālo ātrumu 40 km/h, turklāt izbraucienā varēs doties arī vecāks kopā ar bērnu, jo kamanas piemērotas līdz 150 kg smaguma uzņemšanai.

Vizualizācija

Finansiāls atbalsts no augstas gatavības projektu programmas

Lai īstenotu trases būvniecību, parakstīts līgums starp Valsts reģionālās attīstības aģentūru un Ventspils valstspilsētas pašvaldību par projekta “Jauna tūrisma pakalpojuma attīstība Ventspils pilsētā” realizāciju, kopā projektam paredzot finansējumu turpat 2 000 000 eur apjomā. Andris Kausenieks atzīst: “Mums bija pamatotas bažas, ka rodeļu trases izgatavotāji “Josef Wiegand GmbH & Co. KG”, kas ir Vācijas kompānija, nepiekritīs būvēt trasi par iepriekš atrunāto summu, jo konkrētais cenu piedāvājums bija spēkā līdz 30. maijam. Lai gan projektu LIAA iesniedzām savlaicīgi, tas tika vērtēts turpat trīs mēnešus un cenu piedāvājuma termiņš tika palaists garām. Priecājamies, ka vācu uzņēmums bija saprotošs un uzņēmās trases izgatavošanu par iepriekš atrunāto cenu, neskatoties uz straujo izejmateriālu cenu pieaugumu.”

30. jūnijā tika saņemta būvatļauja un jau 1. jūlijā uzsāka būvlaukuma teritorijas aprīkošanu un norobežošanu. Šobrīd darbi rit pilnā sparā. Būvprojektā tiek paredzēta arī piegulošās teritorijas labiekārtošana un apzaļumošana. Plānots, ka jaunā rodeļu trase apmeklētājiem būs pieejama 2023. gada vasarā, radot sešas līdz astoņas jaunas darba vietas Ventspilī. Paredzēts, ka gada laikā rodeļu trasi apmeklēs 60 līdz 70 tūkstoši interesentu, jo šādas atrakcijas ir populāras visā pasaulē un Baltijas mērogā tā būs visekskluzīvākā trase.

Trases izgatavotāji ir Vācijas rodeļu trašu ražotājs “Josef Wiegand GmbH & Co. KG”, kas ir viens no lielākajiem rodeļu trašu izgatavotājiem visā pasaulē. Ar 40 gadu ilgo pieredzi šis uzņēmums ir izgatavojis rodeļu trases Amerikas Savienotajās Valstīs, Ķīnā, Apvienotajos Arābu Emirātos un lielākajās Eiropas valstīs. Pēc trases būvniecības procesa noslēguma Ventspilī ieradīsies kompānijas pārstāvji, kas veiks trases elektroniskās sadaļas programmēšanu un testēšanu.

***Pielikums Neatkarīgā Ventspilī veidots no apmaksātām publikācijām.

Novados

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) strauji tuvojas savai jubilejai, kura tiks atzīmēta 2026. gadā. Rūpnīca aktīvi darbojusies gan ekonomisko krīžu, gan citu kataklizmu laikos, tā regulāri maksā saviem darbiniekiem algas, valstij nodokļus, nodarbina vairāk nekā 500 darbinieku. Latvijas lepnums, smagās mašīnbūves uzņēmums, vairo savu klientu loku, dibina filiāles un modernizējas.