2.lapa
Pandēmijas dzīrotāji izdomājuši jaunu veidu, kā vēl vairāk audzēt valsts parādu. Bagātniekiem tiks piemaksāts par ekskluzīvi dārgu automašīnu iegādi. Par katru nopirktu mašīnu tiks maksāts 2250 līdz 4500 eiro grānts no Latvijas valdības. Dāvana, kas nav jāatmaksā.
Formālais iemesls, kādēļ turīgiem cilvēkiem tiek piedāvāts nomainīt savu automašīnu vai autoparku, ir cīņa ar klimata pārmaiņām. Šāda politika, protams, neatbilst idejai par lietu ilgstpēju. Katra mašīna, kas tiek nodota lūžņos, rada lērumu atkritumu. Taču šis arguments netiek ņemts vērā.
Latvijas autoparkā šīs ekskluzīvi dārgās - elektriskās automašīnas veido tikai 0,2% no kopējā Latvijas autoparka. Un liela daļa reģistrētas uz uzņēmumiem. Iepriekšējā ES fondu plānošanas periodā tiem tika piemaksāts par elektroauto iegādi. Turklāt piemaksāts ļoti daudz. 2014. gadā Latvijā tika iegādāti 174 elektroauto ar klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzfinansējumu 85% apmērā. Protams, pie tik lielas dāvanas elektroauto cena bija būtiski zemāka par jebkuru iekšdedzes automašīnu. Taču objektīvi to cenu atšķirība ir aptuveni divas reizes - elektriskais auto ir būtiski dārgāks, jo tam vajadzīgi ne vien daudzi akumulatori, bet lielā svara dēļ arī izturīgāka šasija. CSDD statistika liecina, ka pēc uzņēmumu apdāvināšanas turpmākajos gados elektroauto skaits vairs nav būtiski audzis, jo, pat augot kopējai labklājībai valstī, šo automašīnu veiktspēja nav tik liela, lai turīgus cilvēkus rosinātu tās iegādāties. Šobrīd Latvijā reģistrēti tikai 1666 elektriskie transportlīdzekļi. To skaitā arī bariņš padomju laika elektrokāru, kas braukā pa uzņēmumu teritorijām, un sauja elektrisko autobusu. Visu rakstu var izlasīt šeit: