Jauni pētījuma dati atklāj, kuras lidostas nodrošina ērtu ceļošanu, bet kuras ir īsts pacietības pārbaudījums.
Lietuvas televīzijas “tv3.lt” kanāls ir pievērsis uzmanību pasažieru tiesību organizācijas “AirHelp” publicētajam ikgadējam pasaules lidostu reitingam, kurā tiek vērtēta punktualitāte, pasažieru apmierinātība un pakalpojumu kvalitāte.
Keiptaunas Starptautiskā lidosta Dienvidāfrikā ieņēma pirmo vietu pasaulē, iegūstot 8,6 punktus par punktualitāti un 8,7 punktus par pasažieru apmierinātību. Tā tika ierindota pirmā starp 250 starptautiskajām lidostām 68 valstīs.
Vislabāk novērtētā lidosta Eiropā ir Bergenas Fleslandes lidosta Norvēģijā, kas punktualitātes ziņā ieņēma 9. vietu pasaulē un pirmo vietu starp Eiropas lidostām. Citas augstu novērtētās lidostas Eiropā bija: Bilbao lidosta Spānijā (16. vieta), Budes lidosta Norvēģijā (23. vieta), Gardermūenas lidosta Norvēģijā (28. vieta) un Reikjavīkas Keflavīkas lidosta Islandē (30. vieta). Pilnu rakstu var atrast šeit:
Lai gan kopvērtējumā Luksemburgas lidosta ieņem tikai 130. vietu, tā saņēma 9,0 punktus pasažieru apmierinātības ziņā, kas ir augstākais rādītājs starp visām Eiropas lidostām šajā kategorijā. Tikmēr Amsterdamas (Nīderlande) Šipholas lidosta (kopvērtējumā 111. vieta) tika visaugstāk novērtēta Eiropā ēdienu un dzērienu kvalitātes ziņā ar 8,3 punktiem.
Iespējams, nav pārsteigums, ka nesenie gaisa satiksmes dispečeru streiki un kritika par slikto darbības efektivitāti ir noveduši pie tā, ka visaugstāk novērtētā Francijas lidosta - Tulūzas-Blaņakas lidosta - pasaules reitingā ieņem tikai 101. vietu.
Tomēr tā otro gadu pēc kārtas saglabāja Francijas vadošās lidostas pozīcijas, iegūstot augstus punktualitātes un klientu apmierinātības rādītājus, lai gan nedaudz zemākus rādītājus ēdināšanas un iepirkšanās ziņā. Parīzes Šarla de Golla lidosta ieņēma 181. vietu, uzrādot sliktus rezultātus visās kategorijās, ko negatīvi ietekmēja biežas kavēšanās un zems pasažieru vērtējums. Londonas Getvikas lidostai veicās vēl sliktāk, ieņemot 235. vietu, uzrādot sliktus rezultātus visās jomās.
Vissliktāk vērtētā Eiropā ir Rodas Diagoras lidosta Grieķijā. Tā ieguva tikai 6,05 punktus, tostarp 5,8 punktus par punktualitāti, un ieņēma 249. vietu pasaulē.
“AirHelp” novērtēja arī lidostas Baltijas valstu galvaspilsētās. Visaugstāko vērtējumu saņēma Tallinas lidosta (Igaunija) - tā ieņēma 50. vietu. Igaunijas lidosta ieguva 7,9 punktus: 7,7 par punktualitāti, 8,5 par klientu apmierinātību un 8 par ēdiena kvalitāti.
Lietuvas galvaspilsētas lidosta ieņēma 52. vietu un tika novērtēta ar 7,89 punktiem. Viļņas lidosta saņēma nedaudz augstāku punktualitātes vērtējumu nekā Tallinas lidosta - 7,9 punktus, bet mazāku klientu apmierinātības vērtējumu - 8,2. Ēdiena kvalitāte šajā lidostā tika novērtēta ar 7,6 punktiem.
Latvijas lidosta “Rīga” starp Baltijas valstīm ierindojās viszemāk - 128. vietā. “AirHelp” tai piešķīra 7,55 punktu vērtējumu. Punktualitāte tika
novērtēta ar 7,4 punktiem, savukārt klientu apmierinātība - ar 8,0 punktiem. Ēdiena kvalitāte lidostā “Rīga” tika novērtēta ar 7,5 punktiem.