Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja biedrs, bijušais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs atzīst, ka, ja patiesi a/s “Latvijas dzelzceļš” vai tās meitasuzņēmumu vagoni Ukrainā spiesti atrasties dīkstāvē, neko nepelnot, un tajā pašā laikā mums no valsts budžeta “Latvijas dzelzceļš” ir jādotē – šāda ziņa nav tīkama.
Runājot par iespējām piesaistīt kravas dzelzceļam, tostarp arī iekšzemes kravas, J. Vitenbergs atminējās laiku, kad pats bija satiksmes ministra amatā. Viņš norādīja, ka tolaik vadošās “Latvijas dzelzceļa” amatpersonas neesot izrādījušas īpašu interesi par vietējo un Baltijas kravu piesaistīšanu. Kur pazudusi ideja par tā dēvētajām sauszemes ostām, kas veicinātu, piemēram, kokmateriālu, minerālmēslu, graudu vai cementa transportu nevis ar automašīnām pa autoceļiem, bet gan pa dzelzceļu? Sarunas video ar bijušo satiksmes ministru.