Saeimas komisijas priekšsēdētājs: Ukrainā iesaldēto vagonu jautājums jārisina "Latvijas dzelzceļam"

© Ģirts Ozoliņš/MN

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs un bijušais satiksmes ministrs Kaspars Briškens norāda: akciju sabiedrībai "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir jārisina Ukrainā iesaldēto vagonu jautājums, lai vagonu īpašnieki neciestu zaudējumus, savukārt kravu piesaistē dzelzceļam jārealizē iecerētā vietējo kravu pārvietošana no autopārvadājumiem uz dzelzceļu.

Kā zināms, Ukraina aizliegusi savos dzelzceļa tīklos izmantot Baltijas valstu vagonus kopš šī gada 1. marta. Tādējādi daļa LDz piederošo vagonu šobrīd faktiski atrodas Ukrainas teritorijā dīkstāvē un līdz ar to par tiem netiek gūti ienākumi.
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs nav bijis informēts par šādu situāciju, tomēr uzskata, ka politiķiem nevajadzētu iejaukties LDz lēmumos.
Kur pazudusi satiksmes nozarē dzimusī iecere pārcelt smagās iekšzemes kravas, piemēram, baļķus un graudus, no autopārvadājumiem uz dzelzceļu; ko Latvijai nozīmē Eiropas Savienības lēmums apturēt aizsargpasākumus un atvērt tarifu kvotas Ukrainas izcelsmes precēm; kā šis lēmums atsauksies uz mūsu ražotājiem un cenām mūsu veikalu plauktos - atbildes uz šiem un citiem jautājumiem video sarunā ar Kasparu Briškenu:

Intervijas

Gadu gaitā nezaudējis ne nieka no sava galantuma un laipnības, Mārupē mūs sagaida nama saimnieks – Anatolijs Gorbunovs. “Palūdzu frizierim, lai uztaisa vasaras frizūru,” viņš ar plaukstu pārbrauc pāri sirmajiem matiem. Bet mēs atceramies 1990. gada 4. maiju, kad tumšmatainais, smaidošais Augstākās Padomes priekšsēdētājs Gorbunovs kopā ar citiem deputātiem – kopā 138 – iznāca no Augstākās Padomes, lai suminātu cilvēkus, kuri, sanākuši pie Saeimas nama, sagaidīja ilgoto rezultātu: Latvija ir brīva “de iure”.

Svarīgākais