Kamēr pasaulē kafijas baudītāji šķendējas, ka “Starbucks” kafejnīcās uz kafijas pagatavošanu tagad jāgaida ilgāk nekā iepriekš, Baltijas valstīm, tai skaitā Latvijai, šī pasaulē lielākā kafejnīcu tīkla īpašnieks vai potenciālais franšīzes turētājs vispār met līkumu.
Pasaulē lielākā kafejnīcu tīkla kompānija “Starbucks” šobrīd ir atvērusi kafejnīcas vairāk nekā 80 valstīs, bet ne Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā. Latvijai tuvākās “Starbucks” kafejnīcas atrodas Polijā un Zviedrijā. Tiesa, arī šajās valstīs ir tikai pāris šo kafejnīcu.
2010. gadā “Starbucks” kafijas cienītājus Baltijā pāršalca priecīga vēsts - slavenā kafejnīcu ķēde plāno atvērt kafejnīcas arī Latvijā un Lietuvā. Līdzīgi kā “Lidl” un “IKEA” gadījumā, sākotnēji bija paredzēts, ka “Starbucks” ienākšanu Baltijā sāks ar Lietuvu un pēc tam atvērs kafejnīcas Latvijā. Sākotnējos plānos bija atvērt četras līdz septiņas kafejnīcas. Tomēr, neskatoties uz šīm optimistiskajām prognozēm, “Starbucks” Baltijā tā arī neienāca. Eksperti pieļāva, ka Latvijas, pat visas Baltijas tirgus “Starbucks” ir par mazu, jo tā biznesa modelis ir balstīts uz patērētāju lielas masas apkalpošanu. Vairāk par to var izlasīt šeit: https://nra.lv/latvija/180897-uznemejs-starbucks-ienaksana-latvija-ir-apsaubama.htm\
Taču tas nenozīmē, ka “Starbucks” vārds vai tās kafijas garša Latvijas iedzīvotājiem būtu pilnīgi sveša. Pat neskaitot tās reizes, kad Latvijas iedzīvotāji “Starbucks” kafejnīcās ir iegriezušies ārzemju ceļojumu laikā, 2018. gadā "Nestlé" sāka pārdot “Starbucks” produktus. "Nestlé" sāka piegādāt iepakotu "Starbucks" kafiju reģionālajos tirgos visā pasaulē, arī Baltijā, un "Starbucks" zīmola klāstu pārstāv "Nestlé" vienas porcijas kapsulu sistēmā, tostarp "Nespresso" un "Nescafé Dolce Gusto".
“Starbucks” baristas var ieliet vienā krūzītē astoņus espreso “šotus”. Viņi var pagatavot dzērienus, kas garšo pēc zemenēm, ābolu pīrāga, ķirbju krēma, vēsta CNN. Taču kopš Covid-19 pandēmijas sākuma “Starbucks” kafejnīcās ir liegta iespēja pašiem pagatavot kafiju, izmantojot pašapkalpošanās stacijas, kurās katrs pats varēja ieliet pienu, cik daudz gribēja, pielikt cukuru, saldinātājus, garšvielas, cik pats vēlas. Uzņēmums slēdza šīs pašapkalpošanās stacijas jau Covid-19 pandēmijas sākumā, baidoties, ka vīruss var izplatīties uz virsmām. Turklāt “Starbucks” darbinieki bija piekusuši, cīnoties ar izšķērdēšanu un zādzībām. Lai gan Covid-19 ierobežojumi jau sen ir atcelti, “Starbucks” pagaidām vēl nav atjaunojis pašapkalpošanās iespēju. Tiesa, uzņēmums CNN žurnālistiem solīja, ka līdz nākamā gada sākumam atgriezīs pašapkalpošanās stacijas visos savos veikalos.
“Starbucks” pārdošanas apjomi trīs ceturkšņus pēc kārtas ir kritušies - tas ir garākais periods daudzu gadu garumā, kurā ilgstoši ir bijis pārdošanas apjoma kritums. Daži klienti ir pārtraukuši apmeklēt “Starbucks” augsto dzērienu cenu un garo gaidīšanas laiku dēļ. Vairāk nekā 30% “Starbucks” pasūtījumu tagad tiek veikti, izmantojot mobilo lietotni, un klienti tos paņem pa ceļam. Šī mobilo pasūtījumu plūsma reizēm rada lielu slodzi “Starbucks” darbiniekiem maksimumstundās. Pašapkalpošanās staciju atgriešana palīdzēšot “Starbucks” pasniegt dzērienus četrās minūtēs vai ātrāk un atvieglot darbu baristām.