Uzņēmējs: "Starbucks" ienākšana Latvijā ir apšaubāma

© Scanpix

ASV kafejnīcu milža "Starbucks" ienākšana Latvijā ir apšaubāma, intervijā aģentūrai LETA stāsta "Double Coffee" pārvaldītājas SIA "DC restorāni" valdes loceklis Sergejs Plotņikovs.

Tas ir skaidrojams ar Latvijas tirgu, kas zīmola "Starbucks" ķēdei varētu būt par mazu.

"Zīmols "Starbucks" ir spēcīgs. Tas ir produkts masām, proti, šī tīkla biznesa modelis paredz, ka tā darbības nodrošināšanai ir nepieciešama liela cilvēku plūsma. Tāpēc, ņemot vērā kopējo iedzīvotāju skaitu Latvijā, kas ir ap diviem miljoniem, "Starbucks" ienākšana mūsu tirgū ir ļoti apšaubāma," atzīst Plotņikovs.

Vēl kāds būtisks faktors ir konkurences apstākļi kafijas dzērienu tirgotāju un kafejnīcu segmentā.

"Jāņem vērā arī, ka esošie tirgus dalībnieki - mēs, "Coffee Inn", "Costa Coffee" - ir izteiktas konkurences apstākļos. Tāpat kafijas cienītāju plūsmas pārdalē iesaistījušies arī "Narvesen", "Statoil", kā arī mazumtirdzniecības ķēdes. Diez vai zīmola "Starbucks" kafejnīcām būtu viegli izdzīvot Latvijā ar zīmolu vien," skeptisks par "Starbucks" izredzēm Latvijā ir Plotņikovs.

Kā ziņots, "DC restorānu" apgrozījums pērn sasniedza 3,96 miljonus eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2014.gadā, kad apgrozījums bija 4,24 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma peļņa pērn saruka par 70% - uzņēmums pērn nopelnīja 113 361 eiro, bet 2014.gadā peļņa bija 385 065 eiro.

SIA "DC restorāni" dibināta 2004.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 853 723 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder AS "DC Holding".

Latvijā

Pēc Donalda Trampa uzvaras ASV prezidenta vēlēšanās un pirmajām ziņām par tehnoloģiju gigantu dibinātāja Īlona Maska izredzēm nokļūt ASV prezidenta administrācijas vadībā lietotāji masveidā sāka pamest Maskam piederošo “X” platformu. Jaunā platforma “Bluesky”, kas ir ļoti līdzīga kādreizējam “Twitter”, tagad piesaista miljoniem jaunu lietotāju. “Neatkarīgās” žurnālistu raksti un portāla NRA ziņas tagad ir lasāmas arī šajā platformā.