Gudrā iepirkšanās: izvairies no lielveikalu slazdiem

© unsplash.com

Tu ieej veikalā tikai pēc piena un olām, bet iznāc ar diviem maisiem, kuros ir arī šokolāde, čipsi, maize un “akcijas” gurķi, kurus nemaz neplānoji pirkt. Pazīstama situācija? Lielveikali nav nejauši veidotas vietas – to plānojums un piedāvājums ir veidots tā, lai tu pirktu vairāk nekā gribi. Lūk, kā tas notiek – un kā tam pretoties, skaidro BBC.

7 mārketinga triki, kas strādā pret tevi

Nepieciešamais vienmēr ir tālu

Maize, piens, olas un citi pamata produkti gandrīz vienmēr ir veikala aizmugurē. Iemesls? Lai ceļā līdz tiem tu redzētu pēc iespējas vairāk citu lietu un varbūt kaut ko paņemtu “pa ceļam”.

“Akcijas” preces pie ieejas vai kasēm

Tā sauktās akcijas bieži nav īsti izdevīgas - prece var būt tikai simboliski lētāka vai pat par to pašu cenu. Bet, ja tā ir “izcelta”, mēs uztveram to kā izdevīgu.

Produkta novietojums acu līmenī

Visdārgākie vai veikalam izdevīgākie produkti tiek likti tieši acu līmenī. Lētākās alternatīvas - augstāk vai zemāk.

Lēnā mūzika fonā

Pētījumi rāda - lēna mūzika liek iepirkties ilgāk un mierīgāk, kas nozīmē - tu pavadi vairāk laika pie plauktiem un, visticamāk, nopērc vairāk.

Smarža un apgaismojums

Maizes ceptuve vai kafijas stends pie ieejas bieži netiek izmantoti nejauši - pat mākslīgi radītas smaržas rosina apetīti un impulsīvu pirkšanu.

Lielāki iepirkumu ratiņi

Jo lielāki ratiņi, jo vairāk liekas, ka “vēl ir vieta” - un jo vairāk mēdzam ielikt tajos. Tiek uzskatīts, ka ratiņu tilpums ietekmē pirkuma apjomu līdz pat 30%.

“Trīs par divu cenu”

Tev vajadzēja vienu, bet piedāvājums liek paņemt trīs. Pat ja “izdevīgi”, jautājums ir - vai tev to tiešām vajag?

unsplash.com

Kā no šiem trikiem izvairīties?

  • Ej ar sarakstu - un tiešām pieturies pie tā.
  • Nav slikti būt elastīgam, taču bez plāna tu kļūsti par vieglu mērķi.
  • Izmanto mazāku groziņu, nevis ratus. Tas palīdz fiziski just, cik jau daudz ir paņemts.
  • Pērc tikai to, kas bija plānots - pat ja akcija ir laba.
  • Akcija nav ietaupījums, ja prece nebija vajadzīga.
  • Skaties zemāk vai augstāk plauktā.
  • Lētākie un kvalitatīvākie produkti bieži ir ārpus redzes līmeņa.
  • Izvairies no iepirkšanās izsalcis vai noguris.
  • Tad visvieglāk pakļauties impulsiem un smaržām.

Veikals nepārkāpj noteikumus - tas vienkārši izmanto psiholoģiju, lai veicinātu pirkumus. Bet, ja tu zini šos trikus, tu vari apzināti no tiem izvairīties un ietaupīt naudu, vietu plauktos un nevajadzīgu pirkumu pārnešanu mājās. Iepērcies gudri!

Dzīvo gudri!

Tu ieej veikalā tikai pēc piena un olām, bet iznāc ar diviem maisiem, kuros ir arī šokolāde, čipsi, maize un “akcijas” gurķi, kurus nemaz neplānoji pirkt. Pazīstama situācija? Lielveikali nav nejauši veidotas vietas – to plānojums un piedāvājums ir veidots tā, lai tu pirktu vairāk nekā gribi. Lūk, kā tas notiek – un kā tam pretoties, skaidro BBC.