Jo zemāks ir termometra stabiņš un garāka nedēļas nogale, jo vairāk problēmu transportlīdzekļu īpašniekiem. Sals ietekmē ne tikai braukšanas, bet arī transportlīdzekļa motora un elektronikas kvalitāti.
Salam iestājoties, automašīnas sastopas ar izaicinājumu - akumulatora un dzinēja darbību. Statistika liecina, ka lielākā daļa transportlīdzekļu, kas vecāki par 10 gadiem, sastopas ar problēmām tās iedarbināšanas brīdī. Aukstā laikā jebkura baterija patērē divreiz vairāk enerģijas nekā vasarā, tādēļ automašīnas iedarbināšana var radīt problēmas.
Pie -10 grādu temperatūras uzlādēta akumulatora veiktspēja ir aptuveni 40%. Taču automašīnas “spītības” iemesls ne vienmēr ir nolietots akumulators - tas var būt arī vecas sveces, kondensāts degvielas tvertnē, problēmas elektrosistēmā un citi iemesli.
Pilnībā uzlādēta akumulatora sasalšanas temperatūra ir no -50 līdz -70 grādiem, kas nozīmē, ka uzlādēts akumulators normālos apstākļos nesasalst. Taču, atkarībā no izlādes līmeņa un vecuma, akumulators var sasalt temperatūrā no -10 grādiem. Ja automašīnu nav iespējams iedarbināt, vispirms ir jāpārbauda ierīces stāvoklis, jāattīra akumulatora klemmes no netīrumiem un jāpievelk kontakts ar uzgriežņu atslēgu. Ja ir laiks, sasalušo akumulatoru ir ieteicams novietot siltā telpā uz 20-30 minūtēm, lai tas uzsilstu līdz istabas temperatūrai.
“Vadītāji var arī paši noteikt, vai vaina ir akumulatorā. Ja automašīnas starteris griežas ļoti vāji vai negriežas vispār, un, pagriežot aizdedzes atslēgu, dzirdama tikšķēšana, tad visticamāk iemesls ir izlādējies akumulators,” skaidro Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.