Ziemas Latvijā pēdējos gadus nav bijušas bargas, bet apledojums, sniegs, mainīgi, neparedzami un drošu braukšanu mazinoši apstākļi uz ceļiem ir gadalaikam piederīgi elementi. Siltais rudens mūs vēl lutina, tāpēc jāizmanto laiks būt gataviem skarbākiem laikapstākļiem. Ekspertu grupu sagatavojuši vienkāršu bāzes instrukciju ikvienam, kurš pats saviem spēkiem vēlas pārbaudīt transportlīdzekļa gatavību gada aukstajam periodam.
Auto saskares punkti ar ceļa segumu ir riepas un to kvalitāte, nobraukuma rādītāji, atbilstība braukšanas stilam un gadalaikam ir jāizvērtē prioritāri. Ja ir iespēja, eksperti iesaka izvēlēties ziemas, nevis vissezonas riepas, kā arī izvērtēt, pa kādiem ceļiem sanāk braukt. Ražotas riepas vērts iegādāties, ja pārvietošanās nav tikai pa pilsētu un asfaltētiem ceļiem.
Svarīgi ir pārbaudīt arī riepu spiedienu un ziemā to darīt vismaz reizi mēnesī. Spiediens riepās (to apzīmē ar PSI un katra auto rādītāju var pārbaidīt uz uzlīmes durvju ailē) var pazemināties, kad gaiss kļūst strauji vēsāks 10 grādu robežās, jo samazinās saķere un palielinās risks auto nenoturēties stabili uz ceļa, kā arī palielinās degvielas patēriņš.
Latvijas likumdošana nosaka, ka no 1.decembra līdz 1.martam privātajiem vieglajiem automobiļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām ar protektoru vismaz 4 mm dziļumā. Der atcerēties, ka jaunām riepām tas ir 8-10 mm, kas nodrošina vislabāko saķeri ar ceļa segumu, bet iekļūstot CNS ar riepām, kam protektors ir zem 4 mm, apdrošinātāji var atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu. Nianse - ziemas riepas nodilst nevienmērīgi, tāpēc protektors jāmēra dažādos katras riepas punktos.