Rīgas satiksme plāno četrreiz lielākus zaudējumus

Sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme (RS) šogad plānojis gandrīz 12,8 miljonus latu lielus zaudējumus, taču tas nenozīmē, ka tiks mainīta līdzšinējā atlaižu kārtība vai paaugstināta maksa par braucienu.

Šogad uzņēmums plāno pārvadāt 140,5 miljonus pasažieru, nemainot braukšanas tarifu – 50 santīmu par braucienu.

«Līdz šim sabiedriskā transporta uzņēmumam pašvaldība dotāciju piešķīra reizi gadā, bet kopš šā gada tas tiks darīts arī budžeta grozījumos papildus divas reizes gadā atkarībā no konkrētās situācijas pavasarī un rudenī,» skaidro Rīgas mēra Nila Ušakova preses sekretāre Anna Kononova. Tas nozīmē, ka RS jau aprīlī saņems papildu naudu, lai varētu nodrošināt savas vajadzības.

Rīgas domes finansējums uzņēmumam šogad plānots 47,5 miljonu latu apjomā. Tādējādi šodien pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komitejā iesniegtais RS paskaidrojuma rakstā minētais brīdinājums, ka uzņēmumam var draudēt maksātnespēja, tiek noraidīts.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pagaidām plānotais zaudējumu apjoms būs četras reizes lielāks. RS norāda, ka finansējums nebija pietiekams jau 2010. gadā un arī pērn gads noslēgts ar zaudējumiem – attiecīgi diviem un trim miljoniem latu. Visas rezerves zaudējumu segšanai esot izsmeltas. Valsts nepiešķirto dotāciju galvaspilsētas satiksmei pilnā apmērā neesot varējusi kompensēt arī Rīgas dome.

RS izsaka bažas, ka šogad pastāv risks – bankas varot paaugstināt procentu likmes par jau izsniegtajiem kredītiem. Izvedumu pieaugums rezerves daļu un materiālu iegādei savukārt izskaidrojams ar transportlīdzekļu novecošanos. Šobrīd 137 autobusi un 89 trolejbusi ir pārsnieguši normatīvo kalpošanas laiku, kā arī šogad triju gadu garantijas laiks beigsies 150 trolejbusiem. Tas nozīmē, ka turpmāk rezerves daļu un materiālu cenas pieaugs par 20 procentiem.

Kopējais darba algu fonds šim gadam plānots 28,45 miljonu latu apmērā ar vidējo darbinieku skaitu 4500 un vidējo darba algu 527 lati. Šogad paredzēts iegādāties 25 jaunus savienotos trolejbusus un 35 autobusus.

Latvijā

Pagājušajā gadā biežākie invaliditātes cēloņi pilngadīgiem iedzīvotājiem, kuri pirmoreiz atzīti par personām ar invaliditāti, bija ļaundabīgi audzēji, asinsrites sistēmas slimības, kā arī skeleta, muskuļu un saistaudu slimības, šodien diskusijā "Svarīgākais par invaliditāti Latvijā" informēja Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) vadītāja Daina Grabe.

Svarīgākais