Šodien ar Rīgas satiksmes vadības un Latvijas Mākslas akadēmijas mākslinieku piedalīšanos oficiāli sabiedrības vērtējumam tika nodots radošais projekts, kura rezultātā jaunu un netradicionālu noformējumu ir ieguvušas visas sešas Abrenes ielas autobusu galapunkta pieturvietas.
Vaicāts par vietas izvēli, kur realizēt šādu vides projektu, SIA Rīgas satiksme valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens skaidro: «Autobusu galapunkts Abrenes iela ikdienā apkalpo gandrīz pusi no visiem Rīgas satiksmes autobusu maršrutiem. Savas ikdienas gaitas šeit veic 30 autobusu maršruti, kas pasažierus tālāk nogādā uz tuviem un attāliem Rīgas mikrorajoniem. Piemēram, ir maršruti, kas apkalpo Vecmīlgrāvi, Jaunciemu, Zolitūdi, Dārziņus, Mežaparku, nogādā pasažierus līdz lidostai Rīga, Mārupei, Piņķiem, kā arī daudziem citiem Rīgas mikrorajoniem vai no Rīgas netālu esošām vietām. Arī pasažieru plūsma ir liela, un mēs vēlējāmies, lai šis vides objekts iepriecinātu pēc iespējas vairāk cilvēku.»
Var teikt, ka iemesls Abrenes ielas pieturvietu vizuālā tēla maiņai ir visai banāls – krāsa bija nolupusi, un ar steigu vajadzēja kaut ko pasākt, lai praktiski centrā esošā vieta nedarītu kaunu pilsētai. Var jau vienkārši nokrāsot, bet var to visu padarīt skaistāku un atraktīvāku, nosprieda Rīgas satiksmes vadība un izteica priekšlikumu Mākslas akadēmijas dizaina nodaļas vadītājam Holgeram Eleram pieaicināt studentus un vecās pieturvietas mainīt līdz nepazīšanai. «Mūsu studenti dažādu noformējumu izveidošanai tiek pieaicināti bieži – esam izstrādājuši iepakojumu firmai Madara, Grindeks vitamīniem, kuri tūlīt parādīsies plauktos, uzņēmumiem Capital un Amoplant. Pie lielāka un mazāka apjoma projektiem strādājam nemitīgi, tāpēc nevar teikt, ka piedāvājums izveidot jaunu vizuālo noformējumu autobusu pieturām mūsu studentiem bija milzīgs izaicinājums. Atzīmēšu, ka bez sadarbības ar Rīgas satiksmi jau divus gadus mūsu nodaļas maģistri pēta etalona funkcionālo un dizainisko noformējumu. Mums ir iestrādes arī tajā, kādām jābūt mūsdienīgām pieturvietām un kādai jābūt tur esošajai informācijai, – kartēm, kustību sarakstiem un tamlīdzīgi. Pagaidām savus priekšlikumus neesam prezentējuši, bet pēc šā veiksmīgi noslēgtā projekta Mākslas akadēmijas un Rīgas satiksmes sadarbībai ir jāturpinās.» Jāteic, ka šogad Mākslas akadēmijas dizaina nodaļai ir 50 gadu jubileja. Tieši šīs nodaļas profesors ir arī leģendārā trīsriteņa Spārīte dizaina autors.
Sākotnēji bija iecerēts visas pieturvietas noformēt pēc viena parauga, taču iesniegtie projektu varianti bija tik dažādi un interesanti, ka Rīgas satiksme pieņēma lēmumu katru pieturu izveidot pilnīgi individuālu un atšķirīgu. Projekta realizēšanā savas vasaras prakses laikā vairāki studenti strādāja komandā, kā arī sastopoties ar reāla klienta reālām vēlmēm. Kopumā sešu pieturu mākslinieciskais noformējums Rīgas satiksmei izmaksāja vien 2000 latu. Tā ir summa, kas tika izdota krāsu un materiālu iegādei. Benhems atzīmē, ka jau deviņdesmito gadu vidū starp Rīgas satiksmi un Mākslas akadēmijas māksliniekiem ir bijušas draudzīgas attiecības, – vēl tagad birojos ir izvietotas toreiz jaunu mākslinieku veidotās skulptūras, gleznas un akvareļi.