No maija vilcienos par braucienu Rīgas robežās varēs norēķināties ar e-talonu

Plānots, ka no šā gada maija vilcienos par braucienu Rīgas pilsētas robežās varēs norēķināties ar e-talonu, žurnālistiem trešdien pastāstīja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs.

Viņš arī informēja, ka savukārt līdz 2011.gada beigām plānots nodrošināt iespēju, lai vilcienos ar e-talonu varētu norēķināties par braucieniem visā Latvijas teritorijā. Viņš arī piebilda, ka paralēli elektroniskajai norēķinu sistēmai PV plāno saglabāt arī esošās biļetes.

"No gada sākuma esam sākuši projekta pirmo posmu un PV biļešu kasēs sākts tirgot Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) elektronisko biļeti jeb e-talonu," klāstīja Židkovs un piebilda, ka pašlaik e-talonus var iegādāties visās PV biļešu kasēs Rīgas teritorijā un tuvākajā laikā to varēs izdarīt arī Olainē, Ogrē un Jelgavā.

Vienlaikus viņš arī uzsvēra - tas, ka PV biļešu tirdzniecības kasēs ir iespējams iegādāties un papildināt e-talonus, nenozīmē, ka ar e-talonu patlaban ir iespējams norēķināties arī par braucienu vilcienā.

Saskaņā ar Židkova teikto sāktā projekta izmaksas pašlaik veido dažus desmitus tūkstošus latu, taču šos līdzekļus plānots atgūt tādējādi, ka par biļešu pārdošanu PV saņems komisijas maksu. Tādējādi papildu izmaksas šā projekta realizācija PV neradīs, savukārt tālākās izmaksas būs atkarīgas no nākotnes risinājumiem.

"E-talona piedāvātās tehniskās iespējas nākotnē ļaus ieviest jaunu veidu biļetes vilcienā, piemēram, vienas dienas biļeti, kā arī izstrādāt sistēmu, kas ļaus vilcienos izmantot pašvaldību noteiktos braukšanas atvieglojumus un atlaides" uzsvēra Židkovs.

PV valdes loceklis Mārtiņš Greste žurnālistiem sacīja, ka e-talona ieviešana vilcienos palielinās PV konkurētspēju, jo pasažieriem būs iespējams izvēlēties, ar ko pārvietoties Rīgas teritorijā.

Savukārt PV pasažieru pārvadājumu departamenta vadītājs Ivars Zaļais žurnālistus informēja, ka pašlaik ir četri dažādi varianti, kā atrisināt situāciju ar vienotu norēķinu sistēmu, kad arī vilcienos varēs norēķināties ar e-talonu. "Viens variants, iespējams, varētu būt, izveidot zonas, par kurām maksāt," viņš paskaidroja, taču pārējos risinājumus Zaļais neatklāja, norādot, ka par tiem vēl tiks spriests.

E-talona ieviesēja kompānijas "Rīgas kartes" valdes priekšsēdētājs Ēriks Morizurs žurnālistiem savukārt pauda gandarījumu par sākto sadarbību ar PV un arī pavēstīja, ka e-talonu lietotāju aptauja atklāj, ka aptuveni 65% ir daļēji vai pilnībā apmierināti ar elektronisko biļeti. Viņš izteica cerību, ka pēc pilnīgas PV projekta realizācijas iedzīvotāji būs vēl vairāk apmierināti ar e-talonu.

Aģentūra BNS jau ziņoja, ka kopš 2011.gada 1.janvāra uzņēmuma biļešu tirdzniecības kasēs Rīgā iespējams iegādāties un papildināt e-talonu.

RS elektronisko norēķinu sistēmu galvaspilsētā ieviesa pakāpeniski - tā tika sākta 2009.gada 1.martā ar vienreizējo biļešu pārdošanu, kuras drukā no transporta līdzekļu vadītāju pultīm tieši sabiedriskā transporta līdzeklī. 2009.gada martā un aprīlī vēl bija derīgas papīra mēneša biļetes, kā arī iepriekšpārdošanā bija arī vienreizējās braukšanas biļetes. Tagad galvaspilsētas sabiedriskajā transportā var izmantot tikai e-talonus un transporta līdzeklī iegādātās vienreizējās braukšanas biļetes.

Pēc "Lursoft" informācijas, PV 2009.gadā strādāja ar 47,442 miljonu latu konsolidēto apgrozījumu, kas ir par 3,1% mazāk nekā 2008.gadā, un cieta 662,6 tūkstošu latu konsolidētos zaudējumus pretēji 1,002 miljonu latu peļņai gadu iepriekš.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Pagājušajā nedēļā uzzinājām, ar ko vainagojušās diskusijas par nodokļu reformu. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes augs, taču pieaugs arī neapliekamais minimums un minimālā alga. Izmaiņas skars arī pensiju otro līmeni, bet galīgais lēmums vēl jāpieņem valdībai un Saeimai. “Kantar TNS” aptaujā TV3 raidījumā "900 sekundes" noskaidrots sabiedrības viedoklis par valdības darbu pie nodokļu reformas.

Svarīgākais