Rīdzinieki līdz aprīļa beigām bez maksas var nodot bojātus spoguļus

© Kaspars Krafts/F64

Līdz aprīļa beigām Toma ielā 4 un Aristīda Briāna ielā Rīgā iespējams bez maksas nodot nevajadzīgus vai bojātus spoguļus,  informēja SIA "Zaļā josta" mārketinga vadītāja Laima Kubliņa.

Viņa skaidroja, ka bojāti, sasisti vai nevajadzīgi spoguļi ir diezgan neparocīgs atkritumu veids, un "Zaļā josta" regulāri saskaras ar iedzīvotāju jautājumiem par pareizu spoguļu utilizāciju.

"Spoguļu stikls nav piemērots pārstrādei un to nedrīkst izmest dalītās vākšanas konteinerā stiklam. Liela izmēra spoguļi, īpaši ierāmētie spoguļi vai spoguļi uz koka pamatnes, klasificējami kā lielgabarīta atkritumi, kuru utilizācija ir maksas pakalpojums. Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem šādi spoguļi būtu jānogādā Getliņu poligonā," norādīja Kubliņa.

"Zaļā jostas" un SIA "Stikla serviss" kampaņas mērķis ir ne tikai iedzīvotājiem palīdzēt atbildīgi un videi draudzīgi utilizēt nevajadzīgos spoguļus, bet arī radīt pievienoto vērtību, sagādājot prieku un dodot iespēju nevajadzīgām lietām nonākt atkārtotā apritē.

"Šādu spoguļu vākšanas akciju rīkojam jau trešo gadu, un tas mums ļauj novērot, ka ar katru gadu cilvēku atbildība un ieinteresētība sniegt nevajadzīgiem spoguļiem otru mūžu pārspēj māņticību, kas nereti attur iedzīvotājus no svešu spoguļu atkārtotas lietošanas," komentēja "Stikla servisa" valdes locekle Jana Zubricka.

Kampaņā savāktie spoguļi tiks sašķiroti un izmantojamie tiks atjaunoti un nodoti izglītības iestādēm, kurās mācās bērni ar īpašām vajadzībām. Savukārt saplēstie spoguļi, kurus vairs nav iespējams atjaunot, tiks utilizēti atbilstoši visām vides un normatīvo aktu prasībām, solīja Zubricka.

Ikvienam akcijas dalībniekam, nododot nevajadzīgo spoguli, būs iespēja iegādāties jaunu spoguli ar 20% atlaidi.

Spoguļi, neatkarīgi no izmēra un bojājumu pakāpes, akcijas laikā tiks pieņemti bez maksas.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais