Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, "Lielo kapu draugu" rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaitis.
Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.
Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.
Linkaitis pauda, ka Juglas tramvaja modernizācija Rīgas domei bijusi izdevīgāka no potenciālo vēlētāju viedokļa, jo tas bijis ātrāk īstenojams un ar mazākiem līdzekļiem.
Eksperts arī uzsvēra, ka pieejamie līdzekļi no Eiropas savienības struktūrfondiem būtu unikāla iespēja attīstīt kādu no vajadzīgajiem maršrutiem uz Pļavniekiem, Purvciemu vai Dreiliņiem.
Tāpat viņš atsaucās uz pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pausto, ka Skanstes tramvajs esot vajadzīgs, lai atvieglotu satiksmi Krišjāņa Barona ielā. Linkaitis norādīja, ka, pētot tramvaju sarakstu Barona ielā pieturā pie Bērnu pasaules, konstatēts, ka stundā šai vietā pabrauc garām aptuveni 20 tramvaji. Savukārt pie Latvijas Nacionālā teātra, kur, izveidojot Skanstes tramvaja loku, līdz centram nonāks jaunajā līnijā braucošie tramvaji, jau tagad stundā pabrauc garām aptuveni 25 tramvaji. Līdz ar to Linkaitis ir pārliecināts, ka Skanstes tramvaja līnija radīs papildu sastrēgumus pie Nacionālā teātra.
Tāpat eksperts skaidroja, ka uz Brīvības ielas intensīvās satiksmes stundās tagad veidojas sastrēgumi. Izbūvējot Skanstes tramvaja līniju, kas Brīvības ielu šķērsos pa Pērnavas ielu, šajā krustojumā būs jāievieš papildsekcija tramvajam. Tādā veidā radīsies papildu sastrēgumi Brīvības ielā, viņš lēsa.
Tāpat Linkaitis norādīja, ka sabiedriskajam transportam jābūt pēc iespējas taisnākā maršrutā no viena punkta uz otru, tomēr Skanstes tramvaja līnija metīs loku, kā rezultātā, piemēram, no Arēnas "Rīga" uz Latvijas Nacionālo operu izdevīgāk būs braukt ar trolejbusu pa Krišjāņa Valdemāra ielu nevis tramvaju.
LETA jau ziņoja, ka Rīgā iecerēts būvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" gan ir solījušas, ka tramvaja līnija būs tikai Senču ielā, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.
"Rīgas satiksmes" Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktors Igors Volkinšteins Saeimas Eiropas lietu komisijas sēdē janvāra sākumā pauda, ka Skanstes tramvaja līnija ir vajadzīga, lai mazinātu Krišjāņa Barona ielas noslogotību un izkliedētu maršrutus, pa kuriem cilvēki brauc uz centru.
Viņš uzsvēra, ka pašreiz Barona ielā posmā līdz Matīsa ielai kursē 18 tramvaji ar vienas līdz piecu minūšu intervālu. Ja šim maršrutam pieslēgtu Dreiliņu vai Pļavnieku maršrutu, kurā jābūt vismaz 12 tramvajiem, tad kustība Barona ielā pilnībā apstātos, viņš norādīja, piebilstot, ka arī no elektroapgādes viedokļa to nebūtu iespējams nodrošināt.