Skanstes tramvaja līnija projekta īstenošanas gadījumā nedrīkstētu skart nevienu apbedījumu, šodien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" apliecināja Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).
Ušakovs uzsvēra, ka patlaban Rīgas domei ir ideja īstenot projektu, dome par to nobalsoja, bet tikai tad, kad tiks saņemts Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums, tiks pasūtīts pats projekts.
"Rīgas domes pozīcija ir tāda, ka tramvajs ies gar Senču ielas robežu un nedrīkst tikt aizskarts neviens apbedījums. Mums būs palīdzība no Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, kas veiks teritorijas skenēšanu," pauda Ušakovs, vēlreiz uzsverot, ka tramvaja infrastruktūra nedrīkst skart nevienu apbedījumu.
Jautāts, kāpēc nevarēja ierīkot tramvaja līniju, kas ietu uz Purvciema mikrorajonu, pilsētas vadītājs nedaudz ironizēja, norādot, ka Purvciemā partijai "Saskaņa" ir liels elektorāts, viņš ir politiķis un tuvojas vēlēšanas, tāpēc, ja būtu iespēja dabūt finansējumu, tad tramvajs ietu uz Purvciemu, bet ES tam nepiešķirtu līdzfinansējumu.
Ušakovs arī skaidroja, ka gadījumā, ja būtu iespējams ierīkot tramvaja līniju uz Purvciemu, tad to būtu iespējams īstenot pa Krišjāņa Barona ielu, kur jau ir divi tramvaja maršruti, bet to "iela neizturētu".
"Bieži tiek pasniegts, ka tramvaja līnija caur Skansti ir domāta bagātniekiem, bet tā nav, turklāt tramvaja līnijas ieviešana ļaus mums izveidot trīs jaunus maršrutus," sacīja Ušakovs, piebilstot, ka drīz Skanstes rajona apkaimē būs jauna koncertzāle, tāpat būs jaunais Laikmetīgās mākslas muzejs, līdz ar to rajons tiek arvien attīstīts un būs noslogots.
Jau ziņots, ka Rīgā ir iecerēts izbūvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un "Rīgas satiksme" gan ir solījušas, ka tramvaja līnija ies tikai pa Senču ielu, neaizskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.