SKANSTES TRAMVAJS. Laikus sāk sarunas par atsavināšanu

SĀK SARUNAS. Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs informē, ka izsūtīti paziņojumi 46 nekustamā īpašuma īpašniekiem (kopējais īpašumu skaits ir mazāks) ar lūgumu piekrist īpašumu maiņai vai pārdošanai. Lai nenāktos uztraukties par to, ka nav iespējams iekļauties paredzētajā termiņā, sarunas par īpašumu atsavināšanu sāktas, pirms vēl gūta informācija, vai Skanstes tramvaja projekts saņems Eiropas fondu finansējumu © F64

Kaut arī projekta vēl nav un formāli nav zināms, ka tā īstenošanai piešķirs Eiropas līdzekļus, sāktas sarunas par Skanstes tramvaja līnijas izbūvei nepieciešamo īpašumu atsavināšanu Rīgā.

Rīgas domes Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvalde ir izsūtījusi paziņojumus 46 nekustamo īpašumu īpašniekiem, lūdzot piekrist nekustamā īpašuma (tā daļas) atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai par sabiedrības vajadzībām nepieciešamo atsavināmo nekustamo īpašumu (tā daļu).

Viens no zemesgabala īpašniekiem vēstuli ievietojis feisbukā. Tajā lasāms, ka pašvaldība lūdz īpašnieku piekrist divu zemesgabalu atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai. Zemesgabalu vērtību noteiks sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs. Atbilde jāsniedz mēneša laikā kopš vēstules saņemšanas. Cilvēki ir neizpratnē: tehniskā projekta vēl nav, apstiprinājuma, ka nauda tiks piešķirta, - arī nav, bet īpašumus jau atpērk? Kāpēc tāda steiga?

Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs Neatkarīgajai atbild, ka šāda prakse nav jaunums. Tāpat notiek arī Austrumu maģistrāles būvniecības projektā. Pašlaik Skanstes tramvaja projektā tiek apzināts, vai īpašnieki ir gatavi mainīt vai pārdot nekustamo īpašumu. Tāpēc jānosaka īpašuma tirgus vērtība, un tas prasa laiku. Skanstes jaunā tramvaja plānotās trases vietā šobrīd ir ne tikai dzīvojamās mājas, bet arī uzņēmumi, tātad jārisina sarunas par uzņēmējdarbībā negūto peļņu. O. Burovs piebilst - ja projekts netiks īstenots, tad visas šīs darbības tā arī paliks virtuālas; ja tiks, tad nebūs kavēti termiņi Eiropas fondu līdzekļu apgūšanā, jo daļa formalitāšu būs jau izdarītas. Jāatgādina, ka projektu varēs īstenot, ja no Eiropas Kohēzijas fonda tiks piešķirti līdzekļi - līdz 76 miljoniem eiro.

Jaunās tramvaja trases izbūvei netikšot prasīts vairāk zemes, nekā ietilpst ielas sarkanajās līnijās, kas ietver Senču ielu un daļu teritorijas gar to. Par to tad arī notiek sarunas ar zemju īpašniekiem. «Neplāno vairāk, nekā ietilpst sarkanajās līnijās, bet, jā, tas ir vairāk nekā ielas apmērs,» saka O. Burovs. Īpašuma departamenta direktors atgādina, ka nekustamā īpašuma īpašniekiem ir zināms - sarkanajās līnijās esošos īpašumus pašvaldība var atsavināt: «Pašvaldībai ir tiesības jebkurā laikā uzrakstīt īpašniekam vēstuli ar lūgumu pārdot vai mainīt īpašumu.» Viņš uzskata, ka īpašniekiem vajadzēja iebilst jau tad, kad gar Senču ielu tika noteiktas sarkanās līnijas.

***

UZZIŅAI

• Skanstes tramvaja līniju plāno izbūvēt pa Pērnavas, Senču, Zirņu, Skanstes un Sporta ielu, tādējādi savienojot esošās tramvaja līnijas Krišjāņa Barona un Pētersalas ielās.

• Ielu sarkanās līnijas ir iedomāta josla, kurā jānodrošina visa ielas infrastruktūra - brauktuve, ietves, grāvji, komunikācijas, apzaļumojums, apakšzemes komunikācijas. Atkarībā no ielu kategorijas un atrašanās vietas sarkano līniju platums var būt atšķirīgs.