Tramvaju infrastruktūras attīstībai no Kohēzijas fonda (KF) būs pieejami 96 miljoni eiro, bet no pieejamā finansējuma lielākā daļa tiks Rīgai, aģentūru LETA informēja Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA).
CFLA ir izsludinājusi projektu iesniegumu atlasi KF finansējuma saņemšanai, kas paredzēts tramvaju infrastruktūras attīstīšanai Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu videi draudzīgā sabiedriskā transportā.
KF finansējums - kopumā 96 miljoni eiro - paredzēts tramvaju maršrutu tīklu attīstībai, tostarp tramvaju līniju infrastruktūras pārbūvei, iekļaujot atjaunošanu un pagarināšanu, kā arī jaunu tramvaju līniju infrastruktūras būvniecībai un ritošā sastāva iegādei.
Plānots, ka projektu realizācijas rezultātā videi draudzīgajā sabiedriskajā transportā Rīgā, Liepājā un Daugavpilī tiks pārvadāti vairāk nekā 88 miljoni pasažieru gadā un jaunuzbūvēto vai uzlaboto tramvaja līniju kopējais garums būs astoņi kilometri.
Apjomīgākais finansējums paredzēts Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstībai - līdz 70 miljoniem eiro -, savukārt projektu realizācijai Daugavpilī un Liepājā no KF plānots investēt līdz 13 miljoniem katrā pilsētā.
Izsludinātajā projektu atlasē līdz 2018.gada 31.decembrim projekta īstenošanai Rīgā KF finansējums ir pieejams 65 669 331 eiro apmērā, bet abu pārējo projektu īstenošanai - katram 12 195 733 eiro. Par KF finansējuma piešķiršanu līdz maksimālajam apjomam lems pēc 2018.gada beigām.
Projekta iesniedzēji pasākuma ietvaros ir Rīgas, Daugavpils un Liepājas pilsētu pašvaldību kapitālsabiedrības, kuras sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus, izmantojot sliežu sabiedrisko transportu, un ar kurām ir noslēgti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas līgumi.