Rīgas iedzīvotāji iebilst pret Ziemeļu transporta koridorā paredzēto estakādi un augsto tiltu

Vairāki simti rīdzinieku iebilst pret Ziemeļu transporta koridora otrā posma otro variantu, kurā paredzēta estakāde un augstais tilts, teikts iedzīvotāju nosūtītajā vēstulē Rīgas domes deputātu frakcijām.

Šajā variantā trase posmā no Gustava Zemgala gatves virzās pa estakādi, apejot Meža kapus, tālāk pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim, pārejot augstajā tiltā pāri Daugavai. Meža kapu apejas izbūvei nepieciešams nojaukt vairākas dzīvojamās mājas. Pašvaldība norāda, ka, pat ierēķinot nekustamā īpašuma atpirkšanas izdevumus, šis variants ir daudz lētāks par abiem pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Iedzīvotāji vēstulē norāda, ka šis trases variants esot pretrunā projekta "cēlajiem mērķiem" - uzlabot satiksmes organizāciju un atslogot centru no transporta un tā radītā piesārņojuma.

Šis variants nozīmējot sešu joslu maģistrāli uz estakādes 12 metru augstumā, pa kuru plūdīs automašīnu straumes un tiks pārvadātas bīstamas kravas Miera, Hospitāļa un Valdemāra ielas rajonā, "ielaužoties Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, izpostot kultūrvēsturisko vidi, degradējot zaļus sakoptus rajonus un radot draudus iedzīvotāju veselībai".

Eksperti esot konstatējuši, ka šī varianta īstenošana radīšot vislielākos satiksmes ierobežojumus būvniecības laikā, kā arī vislielāko vietējās satiksmes apgrūtinājumu pēc estakādes pabeigšanas. Tas nozīmējot arī ātrās palīdzības, ugunsdzēsēju un citu operatīvo dienestu darbības apgrūtinājumu, ir pārliecināti vēstules autori.

Starp varianta "estakāde un augstais tilts" izbūves mīnusiem eksperti savā ziņojumā minējuši arī vislielāko nojaucamo ēku skaitu, lielāko trokšņa un gaisa piesārņojumu, lielāko ietekmi no vizuālā viedokļa un citus negatīvus faktorus, norāda iedzīvotāji.

Sabiedriskās apspriešanas laikā par Ziemeļu transporta koridora otrā posma variantiem saņemtas vairāk nekā 500 atsauksmes, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā.

Sabiedriskās apspriešanas laikā ir notikušas trīs sanāksmes: iedzīvotāju, arhitektu, inženieru un pilsētplānotāju, kā arī vides un ekonomikas speciālistu sanāksme. Sanāksmēs pausti dažādi viedokļi par trases variantiem.

Kā ziņots, līdz 27,janvārim notika ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskā apspriešana Ziemeļu transporta koridora otrajam posmam - no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei. Iedzīvotāju vērtējumam tika piedāvāti trīs Ziemeļu transporta koridora otrā posma alternatīvie risinājumi.

Patlaban tiek apkopoti sabiedriskās apspriešanas rezultāti, kas vēlāk tiks virzīti izskatīšanai domē.

Kopumā Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā plānots uzbūvēt ērtu ātrsatiksmes autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir apmēram 30 kilometri.

Rietumos Ziemeļu koridors pieslēgsies Rīgas apvedceļam pie Babītes, bet austrumos - pie Vidzemes šosejas Berģos. Projekts ģeogrāfiski sadalīts četros posmos, no kuriem visnozīmīgākais un sarežģītākais ir tieši pašreiz uz sabiedrisko apspriešanu nodotais otrais posms, kas šķērso Daugavu un virzās gar pilsētas centru tā ziemeļu pusē no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei.

Ziemeļu koridora otrā posma pirmajā variantā visa autotrase posmā starp Daugavgrīvas ielu un Gustava Zemgala gatvi ievietota tunelī, tostarp tunelis ir zem Meža kapiem. Šis variants ir krietni dārgāks nekā citi varianti, bet ar vispozitīvāko ietekmi uz dzīvojamām mājām, vietējās satiksmes organizāciju, vidi, ainavu un kultūras mantojumu salīdzinājumā ar pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Otrajā variantā trase posmā no Gustava Zemgala gatves virzās pa estakādi, apejot Meža kapus, tālāk pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim, pārejot augstajā tiltā pāri Daugavai. Meža kapu apejas izbūvei nepieciešams nojaukt vairākas dzīvojamās mājas, taču, pat ierēķinot nekustamā īpašuma atpirkšanas izdevumus, šis variants esot daudz lētāks par abiem pārējiem piedāvātajiem variantiem.

Variants salīdzinoši visvairāk skar dzīvojamās mājas ap projektējamo trasi, kas sarežģī vietējās satiksmes organizāciju, atstāj lielāko ietekmi uz vidi, ainavu un kultūras mantojumu, taču kā būtisks ieguvums vērtējams Skanstes ielas apkaimes sasniedzamības uzlabošanās.

Savukārt trešajā variantā trase virzās pa tuneli zem Meža kapu dienvidu daļas, virszemē pa Bukultu ielu zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai plānots augstais tilts pāri Daugavai. Šis variants ir dārgāks nekā otrais variants (ar estakādi), taču tas ir labāks no ietekmes uz dzīvojamām mājām, vietējās satiksmes organizācijas, vides, ainavas un kultūras mantojuma viedokļa.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais