TOP3 iemesli, kas Latvijas iedzīvotājus mudinātu meklēt jaunu darbu?

© pixabay.com

2.lapa

No tiem, kuri būtu gatavi pamest esošo nodarbošanos un izskatīt citas, interesantākas iespējas, visbiežāk darbojas apkalpošanas nozarē un administrēšanas vai asistēšanas jomās. Tie aptaujas dalībnieki, kas norādījuši, ka aizietu, ja nesaņemtu algas pielikumu 1-2 gadus, visbiežāk pārstāv vadību, personāla apmācību, finanšu un apdrošināšanas nozari. Savukārt tie, kuri sagaida darba apstākļu uzlabošanos, bieži strādā mehānikas un tehnikas, kā arī transporta un loģistikas nozarēs.

Finanšu padomu portāls "Thebalance.com" apkopojis svarīgākos padomus darbadevējiem, kā rīkoties, lai darbiniekam nerastos vēlme meklēt citus izaicinājumus.

? Pirmkārt, svarīgas ir padotā attiecības ar priekšnieku. Nav jābūt draugiem, taču uzņēmuma vadībai ir jākomunicē ar darbiniekiem, lai iegūtu uzticību.

? Otrais klupšanas akmens ir garlaicīgs darbs bez izaicinājumiem. Darba devējs jebkurā amatā var palīdzēt darbiniekam atrast kādu aizraujošu niansi vai izaicinājumu.

? Treškārt, ir svarīgi palīdzēt veidot draudzīgu iekšējo klimatu, un iesaistīties, ja kolēģu vidū radies konflikts.

? Ceturtkārt, ir jācenšas nodrošināt iespējas padotajiem izmantot visas savas iemaņas un talantus.

? Piektkārt, laba pārvaldība ietver darbinieka respektēšanu un neatkarību. Darba devējam ir jārūpējas, lai padotie nejustos pārāk pakļauti pavēlēm, bet drīkstētu pieņemt arī paši savus lēmumus.

? Sestkārt, ikvienam strādājošajam ir svarīgi redzēt atgriezenisko saiti savam darbam, un saprast, cik viņa padarītais ir nozīmīgs kopējā rezultātā.

? Septītkārt, ir nozīme arī uzņēmuma finansiālai stabilitātei. Neskaidrība un mainība var biedēt darbiniekus ar algu samazināšanu vai atlaišanu, kā rezultātā viņi var sākt lūkoties pēc rezerves plāna.

? Tikpat liela nozīme ir arī uzņēmuma kopējai kultūrai un darbinieka papildus novērtēšanai par labi padarītu darbu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais