Ar Ģertrūdes ielas bēniņos atrasto trotilu var uzspridzināt vairākus auto; nogalināt daudz cilvēku

Ar vakar Rīgā, Ģertrūdes ielā, kādas dzīvojamās mājas bēniņos atrastajiem apmēram pieciem kilogramiem trotila var uzspridzināt vairākas automašīnas vai nogalināt daudz cilvēku.

Internetā atrodamā informācija liecina, ka trotilam (trinitrotoluolam) piemīt ļoti stipra detonētspēja. To aģentūrai LETA apstiprināja arī Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS).

NBS skaidro, ka divi grami atrodas detonatorā un ar šādu daudzumu var plaukstai noraut pirkstus. Ar apmēram 100 gramiem šīs sprāgstvielas var saspridzināt vieglo automašīnu. Ar apmēram kilogramu trotila sprādziena jauda spēkratu var uzsviest trīs līdz četru metru augstumā.

Pieci kilogrami sprāgstvielas var radīt ļoti nopietnas sekas. Sprādziena jauda var nogalināt daudzus cilvēkus, turklāt šādam daudzumam pievienojot šķembas, var palielināt ievainoto skaitu.

NBS gan mierina, ka trotils ir sprādzienbīstams tikai tādā gadījumā, ja tam pievienota uzspridzināšanas ierīce. Aizdomīgu priekšmetu atrašanas gadījumā speciālisti aicina tos neaiztikt, bet ziņot policijai.

Jau ziņots, ka vakar Rīgā, Ģertrūdes ielā, kādas dzīvojamās mājas bēniņos remontdarbu laikā atrasti apmēram pieci kilogrami trotilam līdzīgas vielas. Tā bija briketēs, un kopējais svars varētu būt pieci kilogrami. Sākotnēji drošības apsvērumu dēļ Ģertrūdes ielas posmā starp Barona ielu un Tērbatas ielu bija bloķēta satiksme, bet tā ir atjaunota.

Par notikušo Rīgas Centra iecirkņa darbinieki ir sākuši kriminālprocesu. Policija veiks vairākas ekspertīzes, kā arī tiks skaidrota trotila izcelsme un iespējamais īpašnieks.

LETA jau ziņoja, ka viens no lielākajiem trotila atradumiem uziets 2005.gada vasarā. Toreiz Drošības policija vienā dienā Rīgas rajonā atklāja vairākus slēpņus, kuros bija paslēpti vairāk nekā 50 kilogrami trotila.

2001.gadā kriminālpolicija aizturēja divus jauniešus par vairāk nekā 14 kilogramu trotila glabāšanu.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais