Latvijas Universitāte (LU) starptautisko ekspertu kritizētajās studiju programmās veic reorganizāciju, informē LU Preses centrs, vienlaikus uzsverot, ka lielākā daļa - 96,3% no 134 - studiju programmu ir atzītas par ilgtspējīgām un kvalitatīvām.
Profesionālo studiju programmu "Vidusskolas matemātikas skolotājs" LU pārveido un integrē četru gadu profesionālajā bakalaura programmā, profesionālo studiju programmu "Speciālās izglītības skolotājs" pārveido un integrē programmā "Skolotājs", kura paredzēta bakalaura vai otrā līmeņa studiju programmu absolventiem, bet bakalaura studiju programmu "Pedagoģija" pārveido un integrē programmā "Skolotājs", kura paredzēta vidusskolas absolventiem.
Profesionālajā bakalaura studiju programmā "Finanšu sektora vadība" uzņemšana nenotiek jau trešo gadu, bet maģistra studiju programmā "Vides pārvaldība" tiek veikta programmas reorganizācija. Tā kā šīs programmas nav atzītas par ilgtspējīgām, LU Senāts ir pieņēmis lēmumu šajās programmās studentus vairs neuzņemt.
Visas iepriekšminētās studiju programmas uz izvērtēšanas brīdi bija akreditētas uz sešiem gadiem. LU uzsver, ka šo piecu studiju programmu studentiem ir nodrošināta iespēja iegūt izglītību akreditētās LU programmās, saņemot atbilstošo grādu vai kvalifikāciju.
Kā ziņots, Augstākās izglītības padomes (AIP) īstenotā projektā "Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai" sagatavotie ekspertu vērtējumi studiju programmām sadalīti trijās grupās. Pirmajā grupā ir programmas, kas ir kvalitatīvas un ilgtspējīgas, otrajā grupā - programmas, kuru ilgstošai pastāvēšanai nepieciešami konkrēti uzlabojumi, trešajā grupā - programmas, kuru pastāvēšanas lietderība ir faktoloģiski pamatojami apšaubāma.
AIP informēja, ka programmas ir sadalīta grupās atbilstoši to ilgtspējas vērtējumam, kas ietvēra četras vērtēšanas grupas: kvalitāte, resursi, ilgtspēja, sadarbība/pārklāšanās, attiecīgi to kvalitāte ir tikai viens no vērtējuma komponentiem. Līdz ar to programmas, kas iekļautas trešajā grupā nav viennozīmīgi uzskatāmas par nekvalitatīvām.
AIP uzsver, ka projekta iesaistīto ekspertu darba rezultāti nav studiju virzienu galīgais vērtējums un akreditācijas procesā ekspertu vērtējumiem tiks pievienoti augstākās izglītības institūciju paskaidrojumi, komentāri un labojumi. Lēmumu par studiju virzienu akreditāciju pieņems, ņemot vērā visus iesniegtos dokumentus un uzklausot mutiskos paskaidrojumus.