Iespēja iestādei nosūtīt elektronisku iesniegumu ir jāizdala atsevišķi no vienotajā valsts un pašvaldību portālā "www.latvija.lv" iedzīvotājiem pieejamo pakalpojumu klāsta, vērtējot portāla darbības efektivitāti, šodien atzina Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti, informē Saeimas Preses dienests.
Komisijas priekšsēdētājs Sergeja Dolgopolovs (SC) uzsvēra,ka viens no portāla uzdevumiem ir nodrošināt iedzīvotājiem iespēju elektroniski sazināties ar valsti. "Patlaban starp visiem portāla piedāvājumiem elektroniska iesnieguma rakstīšanas formu ir ļoti grūti atrast. Vietai, kur rakstīt šādu iesniegumu, portālā ir jābūt īpaši izceltai, pamanāmai, viegli pieejamai un arī ērti lietojamai," pauda Dolgopolovs.
Komisijas priekšsēdētāja biedrs Valdis Liepiņš (RP) atzina, ka šādam portālam ir jābūt lietotājam draudzīgākam, un interesējās, vai tiek sekots līdzi tam, kā iedzīvotāji vērtē portāla iespējas, vai iesniegumu rakstīšana portālā ir ērta un kas būtu jāuzlabo.
Savukārt deputāte Marjana Ivanova-Jevsejeva (SC) atzina, ka portālā patlaban ir ļoti sarežģīta navigācija un tas varētu būt par iemeslu tam, kāpēc cilvēki iespēju ar iestādēm sazināties elektroniski izmanto ļoti maz. Deputāte atbildīgās amatpersonas arī informēja par problēmām, ar ko saskaras iestādes, strādājot ar elektroniski iesniegtiem iesniegumiem.
Par portālu atbildīgās Valsts reģionālās attīstības aģentūras direktore Solvita Zvidriņa deputātiem pastāstīja, ka šis ir jauns pakalpojums un kopš šī gada septembra, kad portāls nodrošina iespēju elektroniski rakstīt iesniegumu iestādei, ir identificēti vairāki problēmjautājumi un notiek aktīvs portāla pilnveidošanas darbs. Patlaban tiek pilnveidota iestāžu adrešu kataloga izmantošanas funkcija, meklēti risinājumi rakstītāja autentifikācijas līmeņa noteikšanai, kā arī turpinās darbs pie drošības pasākumiem elektroniskajā vidē. Tāpat tiek meklēti risinājumi, lai nodrošinātu starpatbildes sniegšanu un iesniegumu pārsūtīšanu no vienas iestādes citai.
No šī gada 1.septembra caur portālu "www.latvija.lv" iestādēm elektroniski iesniegti 245 iesniegumi un sniegtas 126 atbildes, tostarp Saeimai, kur mēnesī tiek iesniegts 500 līdz 600 privātpersonu iesniegumu, izmantojot portālu, nosūtīti tikai trīs iesniegumi. Elektroniskajā iesniegumu sistēmā reģistrējušās gandrīz 700 valsts un pašvaldību iestādes, deviņas neatkarīgās iestādes, kā arī visas tiesas, un iedzīvotāju iesniegumu apstrādē šajā sistēmā iesaistīti vairāk nekā 2000 lietotāju iestādēs.
Savu viedokli par portālu sēdē pauda arī sabiedrības iniciatīvas platformas "Mana balss" līdzautors Jānis Erts, rosinot portāla veidotājus un uzturētājus domāt, kā šo vietni padarīt pārskatāmāku, ērtāk lietojamu un arī vizuāli pievilcīgāku, kas savukārt veicinātu iesniegumu apriti e-vidē. Tāpat tika rosināts elektronisko iesniegumu sistēmu integrēt arī iestāžu mājaslapās, kas arī būtu ērtāk iedzīvotājiem.
Kā uzsvēra komisijas priekšsēdētājs portāla uzturētājiem jādomā, kā iedzīvotāju vidū popularizēt portālā pieejamos pakalpojumus, tostarp iespēju elektroniski sarakstīties ar iestādēm, kā piemēru minot informatīva materiāla sagatavošanu skolēniem, kuri nākotnē būtu aktīvi šo pakalpojumu lietotāji.