Vakar Engurē tika ielaists ūdenī katamarāns, kas spējīgs pārpeldēt visus pasaules okeānus un izskatīsies ļoti solīdi jebkurā bagātnieku jahtu piestātnē.
Kuģis peldēs ar tā īpašnieku pavalstniecībai atbilstošo Francijas karogu, bet gan jau potenciālie pasūtītāji spēs uzzināt, kur un kas to ražojis. Ražotājs ir 2012. gadā reģistrētā SIA O Yachts ar juridisko adresi Rīgā un ražotni Engurē. Par šāda uzņēmuma parādīšanos Latvijā jāpateicas Aivai Vīksnai, kas labāk zināma ar SIA Lietišķās informācijas dienests. Tas nemaz nav pašsaprotami un parasti, ka kāds ne tikai stāsta, ka viņa piedāvātā informācija ir vērtīga, bet arī praktiski parāda, kā ar šādu informāciju strādāt. Firmas.lv datubāze rāda, ka viņa Francijā atradusi investoru Danielu Pjēru Levi (Daniel Pierre Levy), kurš kā O Yachts īpašnieks ir uzņēmies lielus zaudējumus, kas katamarānu ražošanas uzsākšanas gadījumā bija absolūti neizbēgami no darbības sākuma līdz šim laikam. Aiva Vīksna kādu laiku bija O Yachts valdes priekšsēdētāja, bet tagad arī šos pienākumus juridiski pārņēmis D. P. Levi. Tas gan netraucēja A. Vīksnai būt galvenajai rīkotājai par kuģa nolaišanu ūdenī.
Okeāna klases katamarānus ārēji ļoti pieticīgās padomju laika darbnīcas ēkā var ražot tāpēc, ka to korpusā nav metāla daļu, kuru izgatavošana prasītu daudz varenākas iekārtas. Katamarānu gadījumā ir tikai jāsaloka audums pēc iespējas lielāku katamarāna korpusa sastāvdaļu formā un jāpiesūcina šis audums ar sveķiem. Pēc tam šīs korpusa sastāvdaļas savieno - un katamarāns gatavs. Diez vai kāds jāpārliecina, cik daudz zināšanu, prasmju un pašaizliedzīga darba no cilvēkiem prasa tik vienkārši izstāstīta katamarāna būve.
Lieli izdevumi katamarānu būves sākumposmā ir neizbēgami tāpēc, ka vispirms ir jāizgatavo katamarāna detaļu formas, ap kurām aplocīt audumu. Katras šādas formas izgatavošana prasa mēnešus, bet šī forma pēc tam ir derīga aizvien jaunu detaļu izgatavošanai dažās dienās. Atliek vien savākt pasūtījumus tādiem katamarāniem, kuru būvei būtu derīgas jau gatavās formas. O Yachts līdz šim ir bijis šādu formu kolekcijas izgatavošanas fāzē, bet tagad gan naudas plūsmai jāpavēršas O Yachts virzienā, jo O Yachts ražošanas telpās jau tagad top katamarāns, kura izgatavošanai der tās pašas formas, pēc kurām būvēts tas katamarāns, ko vakar nolaida ūdenī. A. Vīksna stāsta, ka citi potenciālie pasūtītāji nogaidījuši līdz tagad pabeigtā katamarāna nolaišanai ūdenī, lai pārliecinātos, ka viņi tiešām var uzticēties katamarānu ražotājiem Engurē.
Okeānu katamarānu būvei nepieciešamās zināšanas un prasmes O Yachts darbinieki krājuši, jau 2014. gadā uzbūvējot divreiz mazāku katamarānu un pēc tam pakāpeniski aizvien lielākus un dārgākus katamarānus līdz produktam, kas domāts ļoti bagātiem cilvēkiem. Ar pirmo dārgās klases katamarānu O Yachts gan vēl izcili daudz nenopelnīs, jo bija taču jāizgatavo jaunas katamarāna formas, un pasūtītājs pats ir kuģubūves speciālists, kas Engurē pasūtījis tikai kuģa korpusu par pusmiljonu eiro. Viņš zina, kam un kā uzticēt darbus katamarāna aprīkošanai ar visu kuģošanai nepieciešamo, lai ietaupītu naudu. Par laimi kuģu būvētājiem, šādi pasūtītāji ir retums. Par nākamo tādu pašu katamarānu O Yachts pienāksies pusotra miljona eiro, jo tā pasūtītājs grib saņemt pilnīgi gatavu kuģi.
Vēl pabeidzamā katamarāna īpašnieki Miriela un Maksenss Valdeljevri (Muriel un Maxence Valdelievre) vakar sita šampanieša pudeli pret kuģa korpusu un apliecināja, ka saņēmuši tieši to, ko gribējuši. Nav ne mazāko šaubu par Maksensa apgalvojumu, ka nekur citur pasaulē viņš nebūtu atradis tādu atsaucību visiem pasūtītāja norādījumiem, kādu izrādījuši katamarāna būvētāji Engurē.