Pēc tam, kad visi Latvijas mobilo sakaru operatori paziņojuši par savu pakalpojumu cenu celšanu, to klientiem nevajag uzreiz piekrist izmaiņām, bet sarunā ar operatoru jāmēģina atrast sev izdevīgāks variants, šodien sacīja nozari uzraugošo institūciju pārstāvji.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Andrejs Dombrovskis sacīja, ka pirms notikušajām izmaiņām tirgū bija pieejami apmēram 170 dažādi tarifu plāni. "Pirmkārt, iesakām runāt ar savu operatoru, jo tam ir daudzi un dažādi tarifu plāni. Otrkārt, ņemot vērā tirgus situāciju, parasti tiek rasta iespēja piemērot klientam individualizētu plānu, bet, ja arī tas nesanāk, vienmēr ir iespēja mainīt pakalpojumu sniedzēju," pauda SPRK pārstāvis.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa aicināja operatoru klientus būt aktīviem un paust savu neapmierinātību. "PTAC par jauno situāciju saņēmis ļoti daudz sūdzību, un tās galvenokārt ir no cilvēkiem, kam pēc jauninājumiem nav nepieciešamības, tie ir tie, kas nebrauc uz ārzemēm vai nelieto mobilos datus, tie ir pensionāri, cilvēki ar zemākiem ienākumiem," sacīja Vītoliņa.
Kaspars Krafts, F64 Photo Agency
Arī Konkurences padomes (KP) priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama uzsvēra, ka patērētājiem jābūt prasīgiem un nav uzreiz jāpiekrīt tam, ko operatori piedāvā.
LETA jau vēstīja, ka pirms viesabonēšanas piemaksu atcelšanas Eiropas Savienībā šā gada 15.jūnijā, visi trīs Latvijas mobilo sakaru operatori savos pakalpojumos paplašināja saziņas iespējas Eiropā vienlaikus ceļot šo pakalpojumu cenas.