Krīgers: Lēnā atbildīgu lēmumu pieņemšanā Latvija ir ES čempione

© Kaspars Krafts, F64 Photo Agency

Atbildīgu lēmumu pieņemšanā Latvija ir čempione Eiropas Savienībā (ES), jo nekur citur tas nenotiek tik lēni kā mūsu valstī, šodien Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) kongresā sacīja līdzšinējais organizācijas vadītājs Pēteris Krīgers.

Krīgers sacīja - ja arodbiedrības nāk klājā ar kādu priekšlikumu, tad valdība to desmit gadus neņem vērā un apkaro, līdz brīdim, kad eksperts pauž līdzīgu ideju, tad valdība ieklausās tajā un sola padomāt. Pēc piecu gadu domāšanas, būs pagājuši 15 gadi kopš arodbiedrība izteica minēto ierosinājumu, bet valdība to apstiprinājusi un pasniegusi kā prātīgi pieņemtu lēmumu un rūpēs par cilvēkiem, ironizēja Krīgers.

Viņš kritizēja valdību arī par citiem jautājumiem. Piemēram, viņš runāja par elektroenerģijas cenām un obligāto iepirkuma komponenti (OIK), kā arī pauda, ka nākotnē "nāks Aigars Kalvītis ar "Latvijas gāzi"". "Būs bail gāzēto ūdeni pirkt," jokoja LBAS vadītājs.

Runājot par valsts budžeta pieņemšanu, Krīgers norādīja - ja mediķu arodbiedrība stāv pie Saeimas nama un prasa iedot vēl 23 miljonus eiro veselības aprūpei, tad deputāti drūmām sejām saka: "Naudiņas nav". Savukārt naktī, kamēr pilsoņi guļ, deputāti nomodā un pieņem budžetu, sadalot parlamentāriešu priekšlikumiem 20 miljonus eiro, piebilda Krīgers. Pēc šiem vārdiem kongresa dalībnieki aplaudēja.

Viņš arī runāja par LBAS paveikto viņa vadības laikā, kā arī ieskicēja turpmākos uzdevumus. Sākot savu runu, Krīgers norādīja, ka to gribētu sākt ar citātu: "Arodbiedrības nav ne lūgšanu nams, ne arī baznīca. Uz tām nav jāiet raudāt, žēloties un apliecināt savu ticību. Tās ir smaga darba, prasību un, ja vajadzīgs, arī cīņas vieta".

Kā ziņots, šodien notiek LBAS 8.kongress, kurā tiks ievēlēta arī jaunā organizācijas vadība. Kongresā pašlaik ir reģistrēti 166 no 174 izvirzītajiem delegātiem.

Krīgers uz LBAS vadītāja amatu vairs nekandidēs.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais