Ne no viena neesmu dzirdējis kritiku par ārkārtas situācijas īsziņām, bet gan pateicību par informācijas sniegšanu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" teica ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V).
Pirmo reizi šādas īsziņas tika nosūtītas Nicas terorakta gadījuma. Tāpat tās tika izmantotas Turcijas apvērsuma attiecīgajā naktī, skaidroja Rinkēvičs.
Kopumā ir noslēgti sadarbības līgumi ar diviem operatoriem. Tuvākajā laikā tiks parakstīts līgums arī ar trešo, norādīja ministrs.
Ņemot vērā, ka sistēma ir samērā jauna, atsevišķas lietas vēl ir jāprecizē, piebilda ministrs.
Jau vēstīts, ka pēc jūlijā Francijas kūrortpilsētā Nicā notikušā terorakta Latvijas mobilo sakaru operatori saviem ārvalstīs esošajiem klientiem veiksmīgi nosūtījuši Ārlietu ministrijas (ĀM) sagatavotās īsziņas par rīcību krīzes situācijā, aģentūrai LETA apliecināja operatoru pārstāvji.
Kā aģentūrai LETA sacīja "Tele2" Klientu apkalpošanas departamenta direktore Marita Romanovska, uzņēmuma klientu apziņošana noritējusi raiti un visi "Tele2" klienti, kuri atrodas Francijā, par notikušo Nicā un drošības situāciju ar īsziņām tikuši informēti jau agri no rīta, plkst.7.10. "Šādos brīžos cilvēkiem ir būtiski informāciju saņemt pēc iespējas savlaicīgāk, un pārliecinājāmies, ka informēšanas process strādā korekti," piebilda Romanovska.
"Bites" komunikācijas vadītāja Lelde Rassa-Apsīte atzina, ka īsziņu nosūtīšanas process noritējis tā, kā procedūrā paredzēts. "Šodien "Bite" ir nosūtījusi saviem klientiem ĀM sagatavotu īsziņu," toreiz teica uzņēmuma pārstāve. "Nosūtīto īsziņu skaitu nevaram atklāt, jo to aizsargā likums," viņa piebilda.
Arī "Latvijas Mobilā telefona" preses sekretāre Elīna Lidere apliecināja, ka sadarbība ar ĀM noritējusi veiksmīgi un īsziņas ar ministrijas sagatavoto informāciju par diennakts tālruni ārkārtas situācijām ir izsūtītas. "Informācija par nosūtīto īsziņu skaitu nav publiskojama," piebilda uzņēmuma pārstāve.