Februārī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemēroja SIA "OC finance" 3500 eiro sodu par video reklāmas ar saukli "Tavs otrais maks" izplatīšanu, jo tā veicina patērētāju bezatbildīgu aizņemšanos.
Kā aģentūru LETA informēja PTAC preses pārstāve Sanita Gertmane, PTAC konstatēja, ka "OC finance", izplatot video reklāmu, tajā atainojis pāri restorānā, kas maksāšanas brīdī saprot, ka nav pietiekami naudas, lai apmaksātu vakariņas, un reklāmā redzamais vīrietis izvelk otru maku, tādējādi simboliski tiek parādīts, ka tiek paņemts kredīts, lai veiktu apmaksu par izklaides pasākumu.
PTAC secina, ka šajā reklāmā izteiktais aicinājums aizņemties, lai apmaksātu izklaides pasākumu, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību. PTAC ieskatā dažādi izklaides un atpūtas pasākumi nav primārās nepieciešamības vajadzības pakalpojumi, bez kuriem patērētājs nevarētu iztikt. Līdz ar to aicinājums aizņemties, lai apmaksātu rēķinu restorānā, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību.
Reklāma tika pārraidīta kanālā "RīgaTV 24" no 2015.gada 20.jūlija līdz 4.septembrim.
17.februārī PTAC pieņēma lēmumu, ar kuru "OC finance" piemēroja naudas sodu 3500 eiro apmērā. Piemērojot sodu, PTAC ņēma vērā arī to, ka "OC finance" 2015.gada 20.maijā PTAC adresētā vēstulē jau apņēmās turpmāk neizmantot savās reklāmās uz izklaides pasākumiem balstītus scenārijus un sižetus, kā arī turpmāk atbildīgi izmantot saukli "Tavs otrais maks", tomēr šīs apņemšanās neievēroja.
PTAC aicina reklāmas veidotājus un izplatītājus veidot patērētāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi, ievērojot normatīvo aktu prasības.