«Neviena lieta pasaulē nebūtu atklāta, ja nebūtu tādu dullo, kuri iet, meklē un mēģina saprast lietu kārtību. Jo šis izzināšanas process ir pats svarīgākais,» uzskata jaunais aktieris Emīls Krūmiņš (28).
Ar ierasto galā koncertu 5. septembrī sākusies kārtējā sezona Latvijas Nacionālajā operā un baletā. Latvijas simtgades vilciņa griešanās inerce pamazām aprimst, arī opernama 100. sezona pavadīta, zeltītie baneri no fasādes novākti, jo laiks iet un «izrādei jāturpinās».
Daugavpils teātris gatavojas viesizrādēm galvaspilsētā, kur rīdziniekiem un pilsētas viesiem piedāvās daudzveidīgu programmu – mūziklu Džeina Eira, Spēlmaņu nakts žūrijas atzinīgi novērtētās izrādes Jubileja ‘98 un Kliedzēji, kā arī provokatīvu, festivālā Baltkrievijā skatītāju ievērību guvušu izrādi Kailais karalis.
Dailes teātra 2019./2020.gada sezonā gaidāmi 16 jauniestudējumi - 14 izrādes un divi koncerti, šodien žurnālistiem pastāstīja teātra mākslinieciskais vadītājs Dž. Dž. Džilindžers.
No 7.septembra Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) piedāvā operas tulkojuma titrus lasīt mobilajā aplikācijā "OPERA titri", šodien preses konferencē pavēstīja LNOB vadītājs Zigmārs Liepiņš.
Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātris uzstāsies 4.starptautiskās kultūras izstādes "Zīda ceļš (Dunhuanga)" noslēguma ceremonijā Ķīnā, šodien žurnālistiem pavēstīja Krievu teātra vadītāja Dana Bjorka.
23. un 30.septembrī uz "Concert Hall Studio 69" skatuves notiks melodrāmas "Fonogramma" pirmizrāde. Alekseja Ščerbaka jaunā luga rosinājusi slaveno Lilitu Ozoliņu atkal, pēc ilgāka pārtraukuma uzrunāt publiku no skatuves krievu valodā, bet Rīgas Krievu teātra vadošajam aktierim Igoram Čerņavskim ļāvusi nospēlēt lielu un ļoti negaidītu lomu. Izrādi iestudē Intars Rešetins, viņš 2017./2018. gada teātra sezonā tika nominēts kā Gada režisors par divām izrādēm - "Dēls" Dailes teātrī un "Patiesība" Rīgas Krievu teātrī.
Ceturtdien, 15. augustā noslēgusies pieteikumu iesniegšana Nacionālajai kino balvai “Lielais Kristaps” un, salīdzinot ar 2018. gadu, pieteikumu skaits ir pat pieaudzis. Pagājušā gada “Lielais Kristaps” aizritēja Latvijas simtgades zīmē, bet šogad jāizceļ Latvijā producēto filmu nozīmīgie panākumi lielākajos starptautiskajos filmu festivālos. Tas nozīmē, ka pēdējo gadu laikā Latvijas kino ir ne tikai atguvis Latvijas skatītāju uzticību, bet ir arī konkurētspējīgs ārvalstīs.
Jaunajā Rīgas teātrī (JRT) šosezon būs skatāmi deviņi jauniestudējumi, no tiem piecus iestudē režisors Alvis Hermanis, ceturtdien preses konferencē pastāstīja pats Hermanis.
«Šajā vasarā es esmu atpūtusies vairāk nekā citus gadus – četras nedēļas bez baleta treniņiem, un tas man ir daudz. Bet kopš jūlija sākuma atkal trenējos un jauno sezonu gaidu ar jaunu sparu,» saka Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB) soliste Alise Prudāne (28).
Liepājas teātris par nedēļu pārcēlis jaunās sezonas atklāšanas datumu, un līdz ar to atceltas arī piecas septembrī plānotās repertuāra izrādes. Tas esot izdarīts pēc režisora Regnāra Vaivara prasības, ziņo portāls liepajniekiem.lv.
Latvijas Nacionālais teātris jaunajā sezonā piedāvās 14 jaunas izrādes, no kurām trīs radījuši līdz šim Nacionālajā teātrī nebijuši režisori. Pirmo reizi Nacionālajā teātrī bērnu izrādi uzvedīs aktrise un režisore Inga Tropa. Pirmo reizi izrādi radījis arī aktieris Klāvs Mellis, kurš režisējis Džeinas Ostinas darbu "Lepnums un aizspriedumi". Savukārt, no ārzemju režisoru darbiem šogad Nacionālajā teātrī varēs skatīt Maskavas režisora Ņikitas Kobeļeva iestudēto izrādi "Revidents", kuras pirmizrāde būs 5.decembrī.
Vēl tikai vienu reizi – sestdien, 13. jūlijā, pulksten 20 Ventspilī uz centrālās Jūras svētku skatuves – būs iespējams izbaudīt dzejnieces un dramaturģes Māras Zālītes un komponista Ulda Marhileviča īpašo kopdarbu – skatītāju atzinīgi novērtēto muzikālo dziesmu spēli Tobāgo. Tas ir skaists un reizē skumjš stāsts par drosmīgo kurzemnieku gaitām tālajā Tobāgo salā un, protams, par mīlestību.
«Kad biju maza meitene, man ļoti patika skatīties seriālus – ģērbos visādos tērpos, vilku mammas kurpes un pati izspēlēju dažādas ainas no seriāliem,» saka aktrise un Operetes teātra jaunā soliste Elīna Avotiņa.
Eiropu apsēdušā nenormālā karstuma viļņa laikā Parīzes operas 350. jubilejas sezonā līdzās starptautiskajai operas pētnieku konferencei tosc@paris2019 spontāns lēmums nokļūt Dona Žuana izrādē Garnjē operā realizējās neaizmirstamā interpretācijas piedzīvojumā.