Rīgā uzstāsies pasaulslavenais čellists Miša Maiskis

25. augustā Lielajā Ģildē plkst. 20.00 Latvijas Nacionālais Simfoniskais orķestris aicina novērtēt koncertturnejai pa Japānu sagatavoto koncerta programmu ar izcilo čellistu bijušo rīdzinieku Mišu Maiski, japāņu diriģentes Tomoni Nošimoto vadībā.

Koncertā skanēs Dvoržāka koncerts čellam ar orķestri, Riharda Vāgnera Uvertīru operai „Nirnbergas meistardziedoņi” un Pētera Čaikovska 6. – „Patētiskā” simfonija, pie diriģenta pults – Tomomi Našimoto.

Šī gada novembrī LNSO un pasaulslavenais čellists Miša Maiskis dosies 18 koncertu turnejā pa Japānu. Orķestra vadība šajā turnejā uzticēta Japānas jaunajai zvaigznei – diriģentei Tomomi Našimoto, kuras vadībā LNSO sniedza vieskoncertus Japānā arī šī gada janvārī.

Miša Maiskis ir viens no tiem pasaules mūziķiem, kuru ar lepnumu varam dēvēt par savējo, jo viņa bērnība aizritējusi Rīgā un pirmie soļi skaņu pasaulē saistīti ar Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolu. No 1962. gada viņš izglītību turpinājis Pēterburgā, drīz vien kļuvis par Vissavienības jauno izpildītāju konkursa laureātu, bet 18 gadu vecumā izcīnīja pirmo vietu prestižajā P.Čaikovska Starptautiskajā konkursā, kas jaunajam mūziķim deva iespēju tālāk studēt Maskavas konservatorijā pie Mstislava Rostropoviča.

Kopš 1975. gada Miša Maiskis koncertē pasaules slavenākajās koncertzālēs, visus pārsteidzot gan ar savu neordināro spēli, gan ģērbšanās stilu. Kamermūzikas programmās viņš uzstājies kopā ar Martu Argerihu, ar kuru sadarbojas jau vairāk nekā 25 gadus, muzicējis arī ar R.Lupu, G.Krēmeru, J.Bašmetu, V.Repinu, Z.Metu, V.Aškenazi, L.Bernstainu u.c., sniedzis neskaitāmus solo vakarus, piedalījies daudzos mūzikas festivālos, tai skaitā arī Lokenhauzā un Zalcburgā, kopš 2004. gada vairākkārt koncertējis savā dzimtajā pilsētā Rīgā.

Koncertā Rīgā Miša Maiskis atskaņos čehu komponista Antonina Dvoržāka koncertu čellam ar orķestri si minorā, op. 104, ko komponists sarakstījis Ņujorkā trīs mēnešu laikā. Skaņdarbs pirmatskaņots paša A.Dvoržāka vadībā, vispirms Londonā 1896. gada 19. martā un mēnesi vēlāk arī Prāgā. Trīsdaļīgā koncerta mūzika, kur saklausāms gan spēkpilns maršveidīgums un dramatisks spriegums, gan emocionāla un sirsnīga lirika, kļuvusi tuva daudzām atskaņotāju un klausītāju paaudzēm.

Svarīgākais